En directe

Tot sardana

ACCIÓ SOCIAL

La Fundació Cassià Just celebra 25 anys

«Hem anat forjant un concepte renovat de fer feina ambcol·lectius fràgils i hem obtingut resultats excel·lents: ser competitius deportes enfora i, en canvi, de portes…

5 juliol 2019

Carme Munté Margalef

Comparteix

«Hem anat forjant un concepte renovat de fer feina ambcol·lectius fràgils i hem obtingut resultats excel·lents: ser competitius deportes enfora i, en canvi, de portes endins promoure l’enteniment d’humanitat itolerància cap a les persones que tenim confiades.» Així definia el qui fouabat de Montserrat, Cassià Maria Just, la Fundació que porta el seu nom i queva néixer fa 25 anys fruit de la inquietud d’un grup de professionals de lasalut mental, l’acció social i l’educació.

Tenint en compte la dificultat d’inserir sociolaboralmentles persones amb dificultats, en el camp de la malaltia mental i l’exclusiósocial, va néixer el 2005 l’empresa d’economia social Cuina Justa. D’aquestamanera, gràcies a la complicitat de molts col·lectius relacionats amb el sectorgastronòmic, Cuina Justa ha pogut assolir les dades actuals: 350 treballadors,el 70% dels quals amb fragilitat, i un volum econòmic de 6,5 milions d’euros el2018.

«La nostra raó de ser no és la gastronomia, sinó lespersones amb fragilitat», ha remarcat Josep Lluís Cleries, president de laFundació Cassià Just, però certament que «els hem pogut donar una oportunitatlaboral a través de la gastronomia, i d’una gastronomia feta amb qualitat». JosepLluís Cleries ha fet aquestes declaracions en un acte organitzat amb motiu del25è aniversari de la Fundació Cassià Just. Tal com ha exposat Àlex Pujol,director general de Cuina Justa, un 87% dels ingressos prové de lacomercialització dels productes i serveis; un 11%, de l’administració pública,i un 2% d’empreses i particulars.

Així, Cuina Justa posa a disposició de particulars iempreses una àmplia cartera de serveis gastronòmics: des de la gestió decuines, passant per l’elaboració de sandvitxos, entrepans, amanides o platspreparats, fins a l’opció de càtering per a empreses i institucions. Tambédisposen d’un hort propi on cultiven productes locals i de temporada: CalTudela, un camp de 4,5 hectàrees dins del Parc Agrari del Baix Llobregat, ceditper l’Ajuntament del Prat. Les aliances amb xefs de renom com Nandu Jubany o ambfirmes hoteleres com Mandarin Continental també són una ajuda tant per a laformació com la inserció dels mateixos treballadors de la Fundació.

La tasca de la Fundació Cassià Just també té un altrebenefici, en aquest cas intangible, com és el de la sensibilització social. Talcom ha destacat Àngela Jover, subdirectora general de Cuina Justa, «volem posaren valor que no es pot parlar de persones discapacitades, sinó de persones ambcapacitats diverses».

Aquest divendres el president del patronat de la fundació, Josep Lluís Cleries,  ha intervingut per parlar d'aquesta fita al programa  "A Primera Hora" de Ràdio Estel. Podeu trobar el programa AQUÍ

Més actualitat

RÀDIO ESTEL

Mercè Raga, directora d''El Matí a Ràdio Estel', copresentarà la vetlla a l'Estadi Lluís Companys

Raga copresentarà l'acte juntament amb el col·laborador Xavier Pérez Esquerdo entre les 18 i les 20 h

29 maig 2026

Redacció

ESGLÉSIA

PAPA LLEÓ

VATICÀ

Juan Vicente Boo: "Lleó XIV reflexiona molt abans de decidir"

El vaticanista i autor del llibre ‘León XIV: el Papa de la nueva era’ en destaca la seva profunda capacitat d'anàlisi

29 maig 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

David Selvas i Vanessa Segura: "El recorregut del teatre català continua sent petit"

La hilaritat de 'Perfectes desconeguts' arriba al teatre, amb riures sonors quan cal i silencis incòmodes quan ens hi veiem reflectits

29 maig 2026

Redacció