En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

La Fundació Pare Esqué reconeix el treball que desenvolupen els infants dins l'educació en valors

La Fundació Pare Esqué, que és el resultat del compromís apostòlic del claretià Manuel Esqué, segueix treballant actualment per fer realitat l'esperit del seu impulsor…

10 juny 2015

Redacció

Comparteix
La Fundació Pare Esqué, que és el resultat del compromís apostòlic del claretià Manuel Esqué, segueix treballant actualment per fer realitat l'esperit del seu impulsor ara fa més de 30 anys. L'entitat promou activitats culturals i lúdiques, entre les quals destaquen seminaris, conferències, festivals de música i visites a santuaris, alhora que obre noves vies en forma d'iniciatives renovadores. Entre aquestes últimes propostes, s'ha posat en marxa el Premi Nacional Fundació Pare Esqué, que dota amb beques educatives, per valor de 500 i 300 euros, a nens i nenes que tinguin entre 10 i 16 anys, així com ajuts de 900 a casals i associacions tant de gent gran com de nens i joves.
Jordi Morillas, president de l'Obra Cultural Mariana i gerent de la Fundació Pare Esqué, ha explicat aquest dimecres a Ràdio Estel un dels fruits dels guardons convocats per la fundació, concretament Les polseres dels valors. "Són el resultat d'un treball fet per la Cristina Gutiérrez González i la seva germana Marta, concretament Les cinc granotes, amb cartes en què elles explicaven com es podien difondre aquests valors avui". En aquesta línia, ha afegit que "tot s'ha treballat amb elles, a través de 7 valors, que són l'amor, la tolerància, el respecte, la confiança, la humilitat, l'esforç i la responsabilitat, cadascun associat a un color i tot plegat afegint-hi el blanc, amb la paraula valors".
Cristina Gutiérrez González, que té 13 anys, ha dit que "es va intentar trobar una forma original de presentar el treball, amb papiroflèxia, i quan estaven fetes totes les reflexions, es va doblegar el  paper com si fos una granota". La jove participant ha reconegut que inicialment li semblava "impossible pensar que guanyaria el premi", ja que veia "molt millors els altres treballs". La seva germana Marta, per la seva banda, ha assegurat que només va ajudar "en  l'elaboració de les granotes".
Ramon Maria Soriano, president del Patronat de la Fundació Pare Esqué, ha assegurat, en la seva intervenció, que "s'intenta fer arribar el treball a tothom" amb l'objectiu de difondre el missatge i el carisma apostòlic de l'entitat, una idea que ha fet seva també Jordi Morillas. "A la fundació, tenim maneres diverses de difondre els valors que assumim, amb xerrades i altres activitats, la propera aquest dijous 18 de juny a les 19.00 hores, una Jam Session", ha afirmat el president de l'Obra Cultural Mariana.
Es pot escoltar aquí (minut 32'00") la conversa amb Jordi Morillas, Ramon Soriano, Cristina Gutiérrez i Marta Gutiérrez.

Més actualitat

ACCIÓ SOCIAL

ENTREVISTES

Òscar Camps: "Hem d’exigir que es compleixin i es protegeixin els drets humans"

Òscar Camps

Parlem amb Òscar Camps, fundador i director de l’ONG Proactiva Open Arms, sobre els 10 anys de l’organització

11 novembre 2025

Redacció

Sense categoria

Mazón, acorralat: "Si Pradas segueix parlant, tindrà difícil separar-se del moment de la presa de decisions"

La cap de redacció de Vilaweb, Esperança Camps, sosté que Vox tindrà l'última paraula per escollir el substitut de Mazón

11 novembre 2025

CULTURA

RELIGIÓ

Bernat Vivancos uneix cinc pregàries universals en una obra de pau i amor

El compositor destaca les similituds que comparteixen diverses religions

11 novembre 2025

Redacció