En directe

El Matí a Ràdio Estel

POLÍTICA

La Generalitat alerta que 1 de cada 5 infants ha patit abusos sexuals infantils

En una entrevista al Tot Anirà Bé, la consellera d'Igualtat i Feminismes, Tània Verge, valora que "és una oportunitat molt bona poder construir de zero aquest departament que posa a la societat davant del mirall".

Publicat: 07/12/2021 18:32 Actualitzat: 07/12/2021 18:52 per Redacció

Comparteix
Tània Verge amb el Toni Marín al Tot Anirà Bé

En una entrevista al Tot Anirà Bé, la consellera d'Igualtat i Feminismes, Tània Verge, valora que "és una oportunitat molt bona poder construir de zero aquest departament que posa a la societat davant del mirall"

La consellera d'Igualtat i Feminismes, Tània Verge, ha alertat que 1 de cada 5 infants ha patit abusos sexuals a Catalunya. "És una dada conservadora, segurament la xifra sigui més alta", ha manifestat en una entrevista al Tot Anirà Bé. Per això, ha defensat que "cal donar més coneixements a la primera infància i eines perquè sàpiguen que cap adult té dret a fer-los tocaments".

Sobre les agressions al col·lectiu LGTBI, Verge ha apuntat que "hi ha uns repunts, però que la interpretació és complexa". Ha explicat que s'ha avançat en la garantia de drets, hi ha més informació on denunciar i la resposta institucional també és més ferma. Ara bé, la consellera no descarta que els discursos d'odi d'alguns col·lectius "podrien estar provocant un augment d'aquests delictes".

La consellera ha valorat que "és una oportunitat molt bona poder construir de zero aquest departament que posa a la societat davant del mirall". Verge ha comentat que si la conselleria existeix és perquè hi ha múltiples desigualtats, discriminacions i violències.

Tània Verge a l'estudi

"Les lleis d'igualtats no són recomanacions, són lleis i cal dotar-les de ple contingut perquè tinguin la màxima potència en el seu desplegament i que en el conjunt de departaments estiguin apostant per aquestes polítiques d'igualtat, com reflecteixen els pressupostos", ha sentenciat.

Verge ha manifestat que cal veure com a les administracions s'ha pogut incorporar el racisme en les pràctiques quotidianes; sigui en l'àmbit de serveis socials, salut, segregació social, cossos de seguretat. Per això, la consellera considera que cal "una llei integral perquè desenvolupi polítiques públiques concretes i perquè la perspectiva antiracista ho impregni tot".

Més actualitat

ENTREVISTES

ESGLÉSIA CATALUNYA

Bisbe Javier Vilanova: “Som sentinelles per arribar a les persones que pateixen”

El bisbe auxiliar de Barcelona detalla el programa “Spe salvi” de prevenció, detecció i abordatge de les conductes suïcides

8 setembre 2026

David García

Eduard Buil

EDUCACIÓ

ENTREVISTES

Meritxell Ruiz reclama fugir de "posicions extremes" en la crisi d'educació

La secretària general de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya subratlla que cal establir diàleg per desencallar el conflicte

8 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Fernando González Molina i Enric Auquer: "Els odis no arribaran mai a res bo"

Fernando González Molina i Enric Auquer

Parlem amb el director Fernando González Molina i l'actor Enric Auquer sobre 'Cronos', el thriller que relata la investigació policial del 17-A

8 setembre 2026

Glòria Romero

Joan Trias