En directe

Fórmula Estel

POLÍTICA

La Generalitat alerta que 1 de cada 5 infants ha patit abusos sexuals infantils

En una entrevista al Tot Anirà Bé, la consellera d'Igualtat i Feminismes, Tània Verge, valora que "és una oportunitat molt bona poder construir de zero aquest departament que posa a la societat davant del mirall".

7 desembre 2021

Redacció

Comparteix
Tània Verge amb el Toni Marín al Tot Anirà Bé

En una entrevista al Tot Anirà Bé, la consellera d'Igualtat i Feminismes, Tània Verge, valora que "és una oportunitat molt bona poder construir de zero aquest departament que posa a la societat davant del mirall"

La consellera d'Igualtat i Feminismes, Tània Verge, ha alertat que 1 de cada 5 infants ha patit abusos sexuals a Catalunya. "És una dada conservadora, segurament la xifra sigui més alta", ha manifestat en una entrevista al Tot Anirà Bé. Per això, ha defensat que "cal donar més coneixements a la primera infància i eines perquè sàpiguen que cap adult té dret a fer-los tocaments".

Sobre les agressions al col·lectiu LGTBI, Verge ha apuntat que "hi ha uns repunts, però que la interpretació és complexa". Ha explicat que s'ha avançat en la garantia de drets, hi ha més informació on denunciar i la resposta institucional també és més ferma. Ara bé, la consellera no descarta que els discursos d'odi d'alguns col·lectius "podrien estar provocant un augment d'aquests delictes".

La consellera ha valorat que "és una oportunitat molt bona poder construir de zero aquest departament que posa a la societat davant del mirall". Verge ha comentat que si la conselleria existeix és perquè hi ha múltiples desigualtats, discriminacions i violències.

Tània Verge a l'estudi

"Les lleis d'igualtats no són recomanacions, són lleis i cal dotar-les de ple contingut perquè tinguin la màxima potència en el seu desplegament i que en el conjunt de departaments estiguin apostant per aquestes polítiques d'igualtat, com reflecteixen els pressupostos", ha sentenciat.

Verge ha manifestat que cal veure com a les administracions s'ha pogut incorporar el racisme en les pràctiques quotidianes; sigui en l'àmbit de serveis socials, salut, segregació social, cossos de seguretat. Per això, la consellera considera que cal "una llei integral perquè desenvolupi polítiques públiques concretes i perquè la perspectiva antiracista ho impregni tot".

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Laura Roig i Jordi Coromina: "Quan va començar la democràcia hi havia una energia que no veig ara"

Els actors Laura es posen a la pell de Montserrat Roig i Josep Pla a 'Pla per Roig' al Teatre La Fàbrica

18 març 2026

Redacció

SOCIETAT

Unes 200 famílies catalanes es beneficiaran de la llei ELA: "És una ajuda, però en necessiten moltes més"

La Fundació Catalana d'ELA Miquel Valls reclama que encara hi ha moltes mancances en material de suport que han de pagar les famílies

18 març 2026

Redacció

Sense categoria

Georgina Dalmau: "Animo a la gent a què es tregui el prejudici de la novel·la juvenil"

L'autora publica 'Els Rebels d’Antígona', una novel·la juvenil en què ens endinsa en una societat col·lapsada per la dependència de la tecnologia

17 març 2026

Redacció