En directe

Sense distància

MEDI AMBIENT

La Generalitat vol permetre que els nous parcs eòlics estiguin a només 500 metres de les poblacions

Els nous parcs eòlics que es facin a Catalunya podrien estar a només 500 metres de qualsevol població, i no a un quilòmetre com estava inicialment previst

14 desembre 2021

Redacció

Comparteix
Parc Eòlic

Els nous parcs eòlics que es facin a Catalunya podrien estar a només 500 metres de qualsevol població, i no a un quilòmetre com estava inicialment previst. Esquerra Republicana i Junts x Catalunya, els dos partits de govern, han decidit canviar el Decret de Desplegament de les Energies Renovables al tràmit parlamentari on, també, s'ha decidit no ser tan garantista amb la protecció dels connectors ecològics. Són algunes de les esmenes que s'han presentat i a les que ha tingut accés Ràdio Estel.
Els grups que donen suport al govern han introduït aquestes esmenes al Decret d'Acceleració del Desplegament de les Energies Renovables aprovat al mes d'octubre. Suposen canvis importants, com ara que la distància mínima dels aerogeneradors respecte a una població passa d'1 km a la meitat, 500 metres. El decret deia també que s'havia d'evitar l'afectació dels connectors ecològics, i ara l'esmena diu que només es "minimitzarà".
A escala de gestió és significatiu que els projectes de parcs eòlics o d'una planta solar fotovoltaica iniciats abans de l'entrada en vigor del decret llei es regien per la nova normativa. Ara l'esmena presentada permet que compleixin els requisits de l'anterior, del 2019, menys restrictiva.
Els canvis també permeten a les empreses no necessitar la participació local en parcs inferiors a una potència de 10 megawatts, quan fa només dos mesos era de 5 megawatts. Finalment, abans els ajuntaments teníem plena capacitat de decisió pels permisos de parcs... i ara ERC i Junts volen afegir als consells comarcals.
Des del departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural s'ha indicat a Ràdio Estel que totes aquestes esmenes, ara en tràmit, "no modifiquen el sentit general del document".

Més actualitat

SOCIETAT

Dia Mundial de la Infància: "Encara no ens creiem que siguin ciutadans del present"

El responsable de polítiques d’infància d’UNICEF Catalunya, Roger Garcia, reprova que es facin polítiques sense tenir en compte els drets dels infants

20 novembre 2025

Redacció

SOCIETAT

El llegat del règim: "Molta gent està agraïda al franquisme, perquè no es van desfer els organismes de la dictadura"

L'historiador Josep Solé i Sabaté apunta que el règim de Franco va tenir sort gràcies a elements històrics que el van afavorir

20 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Gemma Ruiz: "El paper de la cultura per reconèixer-te en el món és essencial"

Gemma Ruiz

Parlem amb l’escriptora i periodista cultural Gemma Ruiz sobre el seu darrer llibre 'Una dona de la teva edat'

20 novembre 2025

Redacció