Dia de tornada a la feina i a les classes per a molts. A RàdioEstel sempre us acompanyem en la vostra vida. I de 8 a 9, en l'hora informativa de la Fórmula Estel, et despertem i et posem al dia.
Aquest diumenge ha mort la cantant francesa France Gall i per això hem començat la Fórmula amb Poupee De Cire, Poupee De Son. El primer Pensament del Dia, i de la setmana, ens l'ha ofert Jordi López Camps, ex director d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya, amb records de Nadal i del seu últim Nadal: “Aquest any hi ha hagut unes absències forçades injustes, perquè hi ha uns polítics catalans empresonats i altres a l’exili”, ha recordat López Camps.
Com sempre, per començar hem repassat les notícies i hem fet la ronda informativa per tota Catalunya i Andorra. I després hem parlat de la grip. La taxa de síndromes gripals es triplica en la darrera setmana i assoleix nivells d'epidèmia a Catalunya. N'hem parlat amb Cristina Menéndez Nadal, infermera del CAP Casernes: “La gent ha de diferenciar el que és un grip d’un refredat. Una grip sempre supera els 39 graus". Menéndez Nadal ha demanat trucar al nostre CAP o al 061 i només anar al centre de Salut si ja portem 3-4 dies amb la grip. “La grip és una malaltia respiratòria vírica, i no hi ha cap medicament que curi la grip. Analgèsics com el parcetamol si que ajuden”.
El Comentari de l’Actualitat ens l’ha ofert Àngel Miret, director del Comité català d’acollida als refugiats, i és que aquest diumenge es va celebrar la jornada mundial del migrant: “Avui hem de recordar les dotzenes de milions de persones que fugen de casa seva perquè no veueu cap possibilitat de construir una vida digna per a elles i els seus descendents”. Sobre el compromís no complert de la UE d’acollir els refugiats, ha dit: “Europa, amb l’excepció d’Alemanya, no ha donat una resposta acollidora i humanes als refugiats. Tampoc Espanya ho ha fet. No ha estat generosa, no ha estat acollidora, i no ha estat a l’alçada dels ideals d’Europa”. Miret també ha recordat la frase de Mateu 23, 25 "Era foraster i em vàreu acollir"
El professor de l'ISCREB, Eulogi Broto, ens ha parlat, entre d’altres temes, de les negociacions entre els independentistes per aclarir com es farà la investidura de Puigdemont