En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

"La grip és una malaltia respiratòria vírica i no la cura cap medicament"

Dia de tornada a la feina i a les classes per a molts. A RàdioEstel sempre us acompanyem en la vostra vida. I de 8…

8 gener 2018

@BorjaDeMaria

Comparteix
Dia de tornada a la feina i a les classes per a molts. A RàdioEstel sempre us acompanyem en la vostra vida. I de 8 a 9, en l'hora informativa de la Fórmula Estel, et despertem i et posem al dia.
Aquest diumenge ha mort la cantant francesa France Gall i per això hem començat la Fórmula amb Poupee De Cire, Poupee De Son. El primer Pensament del Dia, i de la setmana, ens l'ha ofert Jordi López Camps, ex director d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya, amb records de Nadal i del seu últim Nadal: “Aquest any hi ha hagut unes absències forçades injustes, perquè hi ha uns polítics catalans empresonats i altres a l’exili”, ha recordat López Camps.
Com sempre, per començar hem repassat les notícies i hem fet la ronda informativa per tota Catalunya i Andorra. I després hem parlat de la gripLa taxa de síndromes gripals es triplica en la darrera setmana i assoleix nivells d'epidèmia a Catalunya. N'hem parlat amb Cristina Menéndez Nadal, infermera del CAP Casernes: “La gent ha de diferenciar el que és un grip d’un refredat. Una grip sempre supera els 39 graus". Menéndez Nadal ha demanat trucar al nostre CAP o al 061 i només anar al centre de Salut si ja portem 3-4 dies amb la grip. “La grip és una malaltia respiratòria vírica, i no hi ha cap medicament que curi la grip. Analgèsics com el parcetamol si que ajuden”.
El Comentari de l’Actualitat ens l’ha ofert Àngel Miret, director del Comité català d’acollida als refugiats, i és que aquest diumenge es va celebrar la jornada mundial del migrant: “Avui hem de recordar les dotzenes de milions de persones que fugen de casa seva perquè no veueu cap possibilitat de construir una vida digna per a elles i els seus descendents”. Sobre el compromís no complert de la UE d’acollir els refugiats, ha dit: “Europa, amb l’excepció d’Alemanya, no ha donat una resposta acollidora i humanes als refugiats. Tampoc Espanya ho ha fet. No ha estat generosa, no ha estat acollidora, i no ha estat a l’alçada dels ideals d’Europa”. Miret també ha recordat la frase de Mateu 23, 25 "Era foraster i em vàreu acollir"
El professor de l'ISCREB, Eulogi Broto, ens ha parlat, entre d’altres temes, de les negociacions entre els independentistes per aclarir com es farà la investidura de Puigdemont
 
Recupera la 1a hora de la Fórmula Estel

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Jaume Lleixà: "El disc és un homenatge al mar, l'únic lloc sense fronteres"

Jaume Lleixà

Parlem amb Jaume Lleixà, el director tècnic de La Simfònica de Cobla i Corda de Catalunya, per presentar-nos el seu nou treball: 'Mare Mundi'

24 novembre 2025

Redacció

JUSTÍCIA

El judici a la família Pujol: "Sense el procés, aquest judici no s'hauria celebrat"

El periodista Ferran Casas explica com el procés va desfer el "vel de protecció" de Jordi Pujol

24 novembre 2025

Redacció

Sense categoria

Mourn: "Som una banda que ens deixem portar molt"

El grup presenta el seu nou disc 'Letra Ligada', el primer treball que fan en castellà

21 novembre 2025