En directe

Sense distància

INTERNACIONAL

La intervenció de Trump sobre Veneçuela deixa un panorama obert a escala internacional

Manuel Manonelles, politòleg especialitzat en Relacions Internacionals i Drets Humans, exposa els diferents escenaris que s'obren a partir d'ara

5 gener 2026

Redacció

Comparteix

La intervenció dels Estats Units sobre Veneçuela ha sacsejat el panorama internacional, amb molts dubtes encara sobre la taula. Manuel Manonelles, politòleg especialitzat en Relacions Internacionals i Drets Humans, exposa que la principal incògnita és veure "si queda com un cas aïllat o si tindrà impactes a escala internacional". Així, també manifesta que cal veure quina és la solidesa del règim veneçolà, del qual fins al moment només ha caigut Nicolás Maduro.

D'aquesta manera, en una conversa a El Matí a Ràdio Estel, Manonelles sí que s'ha mostrat sorprès de l'aparent facilitat amb què s'ha fet la intervenció dirigida per Donald Trump, fet que mostra una col·laboració veneçolana. A més, manifesta que el mandatari nord-americà "juga amb el fet que Maduro és un personatge d'un règim poc defensable". Això ha comportat una reacció internacional suau. "Molts països no han acabat de condemnar un fet que és preocupant i que genera dubtes a escala global", comenta.

Les repercussions també són obertes. La primera és sobre la governança de Veneçuela, per si queda supeditada a les ordres dels Estats Units. Per altra banda, Trump ha manifestat la voluntat d'actuar sobre Groenlàndia, mentre que també pot haver-hi afectacions sobre les relacions amb Rússia.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Manuel Manonelles

0:00 / 0:00

Més actualitat

INTERNACIONAL

Daniel Roldan, politòleg: "Difícilment un atac americà podrà alterar la situació interna de l'Iran"

L'editor en cap del Catalonia Global Institute detalla que la manca d'articulació de l'oposició dificulta un canvi de règim

15 gener 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Dani de la Torre: "El nostre objectiu és donar veu a qui no la té en altres espais"

Dani de la Torre

Parlem amb el gerent de Teatres del Farró, Dani de la Orden, sobre la supervivència del teatre de proximitat

14 gener 2026

Redacció

SANITAT

SOCIETAT

"Els metges de la sanitat concertada catalana treballen 200 hores anuals més que els d'altres comunitats"

Metges de Catalunya reprova que són els únics treballadors de l'Estat que es veuen obligats a fer jornades d'atenció a la ciutadania de 24 hores continuades

14 gener 2026

Redacció