En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

“La llibertat dels nens és necessària, i aquesta sortida els anirà bé”

Els nens i nenes menors de 14 anys podran sortir, a partir de diumenge, un cop al dia durant una hora sense allunyar-se més d'un…

24 abril 2020

Comparteix
Els nens i nenes menors de 14 anys podran sortir, a partir de diumenge, un cop al dia durant una hora sense allunyar-se més d'un quilòmetre de casa. Podran córrer, saltar i fer exercici, respectant en tot moment, això sí, el distanciament social amb els pertinents 2 metres de seguretat si és possible i, si no, com a mínim un. A més, hauran d'estar acompanyats en tot moment per un adult que se'n faci responsable. Podran sortir amb joguines pròpies, com ara pilotes o patinets, però no pas fer servir parcs infantils públics ni elements o mobiliari de zones infantils comunitàries. En aquesta situació, el govern estableix una franja horària molt àmplia, de 9 a 21 hores, tot i que demana evitar les hores punta per minimitzar el risc de contagi. 
Pepe Serrano, doctor en pediatria i atenció primaria i membre de la junta del Societat Catalana de Pediatria, ha explicat aquest divendres que “la llibertat dels nens és bàsica i necessària, i aquesta sortida els vindrà bé”. En una entrevista al programa ‘A primera hora’, el metge especialitzat en nens ha recordat que, tot i això, cal explicar-los la situació i les normes a seguir. “Igual que se’ls ha informat que existeix un virus, s’ha d’explicar que hem de començar a sortir d’una manera tranquil·la”, ha afegit.
El pediatre ha avisat, a més, què “els nens no poden anar als parcs, perquè qualsevol que estigui infectat i toqui algun element podria contaminar-ne 100 nens més que hi passin pel mateix espai”. Tanmateix, segons el doctor Serrano, “els dies que han estat els nens a casa han alliberat prou energies movent-s’hi”. L’especialista en medicina infantil ha conclòs que, “a nivell físic, un nen que no té problemes no patirà seqüeles i, a nivell emocional, segurament no hi haurà cap situació anormal”.
Pots tornar a escoltar AQUÍ

Més actualitat

SOCIETAT

Anahita Nassir, politòloga iranocatalana: "Les dones són el motor de les revoltes a l'Iran"

L'activista del moviment 'Dona, Vida i Llibertat' destaca que el control sobre les dones ha sigut una de les eines del règim per controlar la societat

6 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Anna Bertran: "Dona molta esperança veure tanta dona guionista"

Anna Bertran

Parlem amb l'actriu Anna Bertran sobre 'El Grill', la darrera estrena teatral de la sala Flyhard sobre els problemes de la generació que ronda els 40 anys

6 març 2026

Redacció

feminisme

SOCIETAT

La Generalitat reclama una aposta efectiva per l'educació feminista a les escoles

La presidenta de l'Institut Català de les Dones demana treballar amb els joves, davant la "tergiversació de les pantalles"

6 març 2026

Redacció