En directe

El rosari

RÀDIO ESTEL

'La música le da color a la vida', curtmetratge de 'Després del Suïcidi - Associació de Supervivents'

Cecília Borràs, presidenta de DSAS (Després del Suïcidi - Associació de Supervivents), ha estat l'entrevistada aquest matí de dimecres al Bloc Social de la Fórmula…

6 juliol 2016

@BorjaDeMaria

Comparteix
Cecília Borràs, presidenta de DSAS (Després del Suïcidi - Associació de Supervivents), ha estat l'entrevistada aquest matí de dimecres al Bloc Social de la Fórmula Estel: "Som la primera entitat a tot l'Estat de familiars que hem perdut alguna persona per suicidi, ens vam crear el 2012. Obrim un espai d'escolta, sincera i molt oberta, de persones que han patit un cas de suicidi. Busquem la proximitat i oferir aquesta escolta que tant es necessita en aquest procés de dol", introduïa Borràs: 
La primera causa de factor de risc pel suïcidi és la depressió: en el 60% de les morts per suicidi hi havia una depressió greu. La resta estan causats per altres trastors mentals o altres factors de risc, com diagnòstic d’una malaltia de dolor incurable, solitud o addiccions. “Al primer símtoma hem d’anar al metge, perquè el quadre es pot tornar més greu”, advertia la presidenta de DSAS.
'La música le da color a la vida'
Després del suïcidi – Associació de Supervivents ha presentat el curtmetratge 'La música le da color a la vida', del director David Hernández, amb l’objectiu de sensibilitzar i conscienciar de la importància de l’abordatge terapèutic de la depressió, primera causa del suïcidi. El treball audiovisual compta amb el suport de la Fundació ANAED i del Servei de Psiquiatria de l’Hospital de Sant Pau: "La música vam trobar que és un llenguatge universal i té un efecte terapèutic. Això ens permet defugir del dramatisme del context i de la situació personal d’aquestes persones. Voliem donar sobretot un missatge positiu", ha exposat la directora Cecília Borràs.

Escolta l'entrevista (minut 24)

Més actualitat

ESGLÉSIA MÓN

Cristóbal López: "És immoral que alguns polítics que es declaren catòlics vegin els musulmans com uns enemics"

El cardenal i arquebisbe de Rabat diu a Ràdio Estel que la imatge de pastors evangèlics pregant amb Donald Trump és "un atemptat contra la nostra fe"

13 març 2026

Ignasi Miranda

CULTURA

ENTREVISTES

Pau Roca i Carmen Marfà: "És impossible que una obra de teatre faci molta por"

L'actor i la dramaturga de 'La presència' exposen la combinació entre la comèdia i el terror de l'obra

13 març 2026

Redacció

SOCIETAT

Núria Sastre, advocada: "El règim tancat és contraindicat per a les persones que pateixen de salut mental, mai milloraran a la presó"

L'advocada apunta que hi hauria d'haver un informe previ de cada persona jutjada per detectar si és adient el seu internament a la presó

13 març 2026

Redacció