En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

'La música le da color a la vida', curtmetratge de 'Després del Suïcidi - Associació de Supervivents'

Cecília Borràs, presidenta de DSAS (Després del Suïcidi - Associació de Supervivents), ha estat l'entrevistada aquest matí de dimecres al Bloc Social de la Fórmula…

6 juliol 2016

@BorjaDeMaria

Comparteix
Cecília Borràs, presidenta de DSAS (Després del Suïcidi - Associació de Supervivents), ha estat l'entrevistada aquest matí de dimecres al Bloc Social de la Fórmula Estel: "Som la primera entitat a tot l'Estat de familiars que hem perdut alguna persona per suicidi, ens vam crear el 2012. Obrim un espai d'escolta, sincera i molt oberta, de persones que han patit un cas de suicidi. Busquem la proximitat i oferir aquesta escolta que tant es necessita en aquest procés de dol", introduïa Borràs: 
La primera causa de factor de risc pel suïcidi és la depressió: en el 60% de les morts per suicidi hi havia una depressió greu. La resta estan causats per altres trastors mentals o altres factors de risc, com diagnòstic d’una malaltia de dolor incurable, solitud o addiccions. “Al primer símtoma hem d’anar al metge, perquè el quadre es pot tornar més greu”, advertia la presidenta de DSAS.
'La música le da color a la vida'
Després del suïcidi – Associació de Supervivents ha presentat el curtmetratge 'La música le da color a la vida', del director David Hernández, amb l’objectiu de sensibilitzar i conscienciar de la importància de l’abordatge terapèutic de la depressió, primera causa del suïcidi. El treball audiovisual compta amb el suport de la Fundació ANAED i del Servei de Psiquiatria de l’Hospital de Sant Pau: "La música vam trobar que és un llenguatge universal i té un efecte terapèutic. Això ens permet defugir del dramatisme del context i de la situació personal d’aquestes persones. Voliem donar sobretot un missatge positiu", ha exposat la directora Cecília Borràs.

Escolta l'entrevista (minut 24)

Més actualitat

Sense categoria

Vallejo, torturat pel franquisme, creu que s'investigarà judicialment

Vallejo, torturat pel franquisme, creu que s'investigarà judicialment

El sindicalista denuncia que va ser torturat a la comissaria de Via Laietana als anys 70 i ara la Fiscalia ha acceptat una querella presentada contra sis expolicies

22 setembre 2023

Redacció

POLÍTICA

Joan Tardà: "Que l'amnistia s'aprovi abans de la investidura és fer volar coloms"

Joan Tardà sobre l'amnistia

L'exdiputat d'ERC al Congrés assegura, des de Ràdio Estel, que el partit republicà no només ha d'utilitzar el català a la cambra baixa

21 setembre 2023

Redacció

TECNOLOGIA

La divulgació i l'educació són la solució al mal ús de la intel·ligència artificial

Joves miren els seus mòvils. Sobre la intel·ligència artifical a la pornografia

L'especialista Fran Segarra assegura a Ràdio Estel que "9 de cada 10 imatges pornogràfiques creades amb intel·ligència artificial són de dones"

20 setembre 2023

Redacció