En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA CATALUNYA

La Nit ha tornat a ser un èxit: gràcies, gràcies i més gràcies

Gràcies per respondre a la nostra crida: novament heu omplert La Nit de RàdioEstel i Catalunya Cristiana, que aquest divendres 2 de juny ha celebrat la…

3 juny 2017

Redacció

Comparteix

Gràcies per respondre a la nostra crida: novament heu omplert La Nit de RàdioEstel i Catalunya Cristiana, que aquest divendres 2 de juny ha celebrat la 6a edició.

Com cada any, l'arquebisbe de Barcelona ha presidit la vetllada. Però aquest any ha estat especial, perquè Joan Josep Omella aviat serà creat Cardenal. Ha estat, doncs, una ocasió per felicitar-lo i celebrar-ho plegats.
L'acte benèfic per ajudar als nostres mitjans ha estat presentat pels periodistes Joan Ortiz i Carme Munté, que han estat els encarregats de donar la benvinguda a la Basílica de Santa Maria del Mar, on el Cor Vivace han ofert un repertori variat amb moltes peces populars. 70 cantaires han ballat i cantat acompanyats de dos músics i sota la batuta del director Tomàs Rosado.
La Nit ha continuat a la Casa Llotja de Mar, un altre edifici que, com Santa Maria del Mar, exhibeix la bellesa arquitectònica gòtica catalana. Amics de RàdioEstel i Catalunya Cristiana, amics de l'Església, companys i també autoritats religioses i polítiques han compartit un sopar que ha començat amb tres parlaments.

El director de la ràdio i el setmanari de l'Arquebisbat de Barcelona, Jaume Aymar, ha agraït al públic la seva presència i ha recordat que són "uns mitjans que volen ser sobretot de confiança i esperança". Aymar també s'ha marcat com a referent "l'estil comunicatiu del Papa Francesc". A continuació Jordi Breu, president del Memorial Bisbe Joan Carrera, ha anunciat que per La Nit del 2018 es concediran els primers premis periodístics Joan Carrera en premsa, ràdio, televisió i internet, en les categories de comunicació, fe, inclusió i joves. Joan Carrera, bisbe auxiliar de Barcelona del 1991 al 2008, va ser un gran defensor dels nostres mitjans i va col·laborar-hi contínuament.
Els parlaments han acabat amb unes paraules de l'arquebisbe Joan Josep Omella, que ha donat les gràcies als assistents per recolzar els mitjans de l'Església de Barcelona, "petits però importants", i ha posat un símil: "RàdioEstel és petita, pero va marcant camí. És com la goteta d'aigua que va caient a la roca i poc a poc va obrint forat". 
Després de l'entrega de premis del sorteig i per tancar l'acte, Omella ha donat les gràcies als treballadors de RàdioEstel i Catalunya Cristiana, als laics, i a tots els qui treballen per una Església en sortida, una Església acollidora.
 
Esperem que hagueu gaudit d'aquest acte solidari i que continueu tenint a prop RàdioEstel i Catalunya Cristiana. Gràcies!!!

L'acte s'ha compartit a Twitter, Facebook i Instagram.

Més actualitat

MOBILITAT

SOCIETAT

La plataforma Dignitat a les vies reclama un calendari “d’actuacions reals” per millorar Rodalies

Renfe

La portaveu de la plataforma Dignitat a les vies, Anna Gómez, demana posar l'usuari al centre

9 setembre 2025

Redacció

EDUCACIÓ

ENTREVISTES

Jaume Funes: "Molts joves només tenen de companyia una pantalla"

Jaume Funes

Parlem amb l'educador i psicòleg Jaume Funes sobre la gestió de l'ús de pantalles als centres escolars

9 setembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

Debat: com està el món cultural?

Quin és l'estat de la cultura catalana?

Parlem amb diverses personalitats del món cultural català per conèixer els principals reptes que haurà d’afrontar aquesta temporada.

8 setembre 2025

Redacció