En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA ESPANYA

SOCIETAT

La parròquia d'Adamuz, punt central d'acollida als accidentats pel xoc de dos trens

La parròquia de Sant Andreu va oferir menjar, beguda i mantes als afectats per l'accident de dos trens d'alta velocitat

19 gener 2026

Redacció

Comparteix

La nit ha sigut llarga a la localitat d'Adamuz, a Còrdova, a causa del xoc entre dos trens d'alta velocitat que ha causat, fins al moment, 39 víctimes mortals. Un cop es va produir l'accident, es va activar l'ajuda ciutadana, i la parròquia de Sant Andreu es va convertir en un punt neuràlgic. El seu rector, Rafael Prados, assegura que l'ajuda va ser impressionant. "Abans d'arribar els passatgers ja hi havia totes les coses que feien falta", manifesta.

Així, en declaracions a El Matí a Ràdio Estel explica que els van poder assistir amb menjar, beguda i mantes mentre esperaven poder sortir. D'aquesta manera, van agrupar els accidentats amb grups segons el seu destí, on es van desplaçar amb autobusos organitzats. Les últimes van ser tres noies de Toledo que van ser recollides per les seves mares. "Es van abraçar com si haguessin tornat a néixer", exposa.

D'altra banda, el rector de la parròquia comenta que "com a cristià el que neix és mostrar l'amor de Déu i donar el que es pugui necessitar" i agraeix les mostres de suport de les institucions de les diòcesis de Còrdova. També el mateix bisbe, Jesús Fernández, que aquest matí s'ha personat a la zona afectada.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Rafael Prados

0:00 / 0:00

Més actualitat

ACCIÓ SOCIAL

CÀRITAS

HABITATGE

“Una tireta, no una solució”: Càritas alerta de la cronificació dels allotjaments d’urgència

Unes 3.300 persones viuen actualment en aquesta situació, moltes d’elles durant més de sis mesos per la manca d’accés a un habitatge digne

17 juny 2026

Redacció

PAPA LLEÓ

Emilio Morenatti, autor de la foto viral de Lleó XIV amb un nen: "Si commou ara, encara ho farà més d'aquí a 20 anys"

El fotògraf destaca que en aquell precís moment es va congelar el temps en una experiència "casi mística"

17 juny 2026

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

Oxfam reclama endurir els impostos a les grans energètiques per reduir la desigualtat

Susana Ruiz, responsable de justícia fiscal d’Oxfam Intermón, denuncia que les energètiques augmenten els seus beneficis en contextos de guerra

16 juny 2026

Redacció