En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

La Pasqua és el millor temps per valorar la importància "de l'orde sagrat, que inclou bisbes, sacerdots i diaques"

El canonge de la catedral de Barcelona Josep Maria Martí Bonet ha recordat aquest dilluns que el temps de Pasqua "és una època òptima per…

13 abril 2015

Redacció

Comparteix
El canonge de la catedral de Barcelona Josep Maria Martí Bonet ha recordat aquest dilluns que el temps de Pasqua "és una època òptima per recordar que Jesucrist va instituir el sacerdoci i, amb la seva resurrecció des de la voluntat de romandre amb nosaltres, va fundar l'orde sagrat, que inclou els ministeris de l'episcopat, el presbiterat i el diaconat". En l'espai Sacràlia, a la Fórmula Estel de Ràdio Estel, el també director de l'Arxiu Diocesà ha comentat que "l'Església continua duent a terme la voluntat de Jesús, i no és una institució qualsevol, sinó la dipositària d'aquesta gran obra divina i humana". En aquesta línia, ha afegit que l'orde sagrat "és la garantia d'aquesta continuïtat".
Martí Bonet ha explicat que, "després del Concili Vaticà II els últims 50 anys, hi ha hagut un canvi, en forma de reducció de graus o ministeris anomenats ordes menors". Concretament, segons ha destacat, "s'han suprimit els ministeris d'exorcista, hostiari i sotsdiaconat, de tal manera que només queden el lectorat i l'acolitat, per sota del diaconat, el presbiterat i l'episcopat". El delegat de Patrimoni de l'Arquebisbat de Barcelona ha parlat, d'altra banda, dels interdicis, que són "aquells temps que necessàriament han de passar entre les recepcions dels ministeris, que naturalment no es poden rebre de manera seguida i, encara menys, en un mateix dia". També s'ha referit a les publicates, "un procés de consultes prèvies, en forma d'enquestes".
Finalment, Josep Maria Martí Bonet ha recordat que "l'ordenació diaconal, presbiteral o episcopal imprimeix un caràcter per a sempre, motiu pel qual es rep només una vegada". A més, ha afegit que "l'ordenació es fa a través d'un títol canònic, que normalment pot ser el servei a la diòcesi, en què entren la majoria dels sacerdots, o també les missions, amb títol propi de missioner amb dependència del mateix Papa com a responsable, el de la Mensa, a través d'una persona que garanteix el manteniment del ministre ordenat, i finalment el de la vida religiosa, a través de la seva congregació o el seu orde o institut".
Es pot escoltar aquí (des del minut 27'30") tota l'entrevista a Josep Maria Martí Bonet.

Més actualitat

SOCIETAT

Pobresa i calor: la doble vulnerabilitat que afecta als barris més pobres de l'àrea metropolitana de Barcelona

Un estudi de la UAB detecta que els barris desafavorits registren fins a 1 ºC més de temperatura que la resta

26 juny 2026

Redacció

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

SOCIETAT

Ousman Umar i Dani Sancho: "La solució a la migració és crear prosperitat a l'origen"

Ousman Umar i Dani Sancho

Parlem amb Ousman Umar i Dani Sancho sobre la pel·lícula 'Viatge al país dels blancs', on Umar explica el seu viatge des de Ghana a Barcelona

26 juny 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Fra Juan Duque: "L'esperança radica en la cooperació del propi ciutadà veneçolà"

La màxima prioritat en aquests moments és el rescat de persones que han quedat entre les runes, amb una desena de milers de desapareguts

26 juny 2026

Redacció