En directe

Fórmula Estel

PROGRAMES

"La pobresa energètica no és pròpia del segle XXI"

La pobresa energètica es un problema social destacat al conjunt de l'Estat Espanyol,  i Catalunya no es una excepció . Moltes llars familiars no poden…

9 gener 2019

Redacció

Comparteix

La pobresa energètica es un problema social destacat al conjunt de l'Estat Espanyol,  i Catalunya no es una excepció . Moltes llars familiars no poden assumir el cost dels subministres bàscis com són l'aigüa, la llum i el gas. En el programa A Primera Hora hem parlat aquest dimecres d'aquest fenomen amb l'Àngel Belzunegui, doctor en Sociologia, Director de la Càtedra d'Inclusió Social de la Universitat Rovira i Virgili i coordinador de l'estudi  L'acció social de les entitats d' Esglesia i la seva Aportació a la Cohesió Social a Catalunya"La pobresa energètica es una de les xacres de la pobresa i no es pròpia del segle XXI". Així ho ha expressat Belzunegui, que també ha afirmat que "accidents com els de Badalona són deguts a la manca de recursos per poguer pagar els rebuts de la llum o del gas".

Catalunya va aprovar una llei pròpia sobre pobresa energètica però posteriorment el Tribunal Constitucional la va tombar i Belzunegui no s'ha mostrat gaire optimista sobre sí la Generalitat la podrà tirar endavant, malgrat la suspensió de l'alt tribunal. Segons el sociòleg, per poder combatre la pobresa energètica,  "calen polítiques socials des de les institucions i regulacions dels oligopolis i d'aquesta manera poguer regular el consum". En aquesta línia, ha recordat que "les entitats socials han de fer el seu paper però les institucions, també".

Podeu escoltar el programa AQUÍ

Més actualitat

ENTREVISTES

'De Montserrat a Montserrat': La travessa que uneix el Monestir amb el Carib

Bernat Hervàs i David Boixeda expliquen les peripècies per arribar al Carib i la seva connexió amb la Mare de Déu

12 juny 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Toni Mata: "Els diners són una eina de poder i dominació"

Toni Mata

Parlem amb l'escriptor Toni Mata sobre el seu tercer llibre 'El centre del món' que ha rebut el XVè premi Carlemany per al foment de la lectura

12 juny 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

SOCIETAT

Marta Otzet: "Volíem transmetre l'agraïment a totes les generacions que han fet possible la Sagrada Família"

La directora de Cultura i Acció Socioeducativa de la Sagrada Família mostra la preocupació que tenien d'expressar el sentit de l'obra de Gaudí

12 juny 2026

Redacció