En directe

Sense distància

FÓRMULA ESTEL

"La política és massa important per deixar-la en mans dels economistes"

Com ens afecten els tractats internacionals de lliure comerç (TTIP, TTP,CETA, TISA...) i com afecta a la pèrdua de sobirania política dels estats? Aquest divendres…

24 març 2017

@BorjaDeMaria

Comparteix
Com ens afecten els tractats internacionals de lliure comerç (TTIP, TTP,CETA, TISA...) i com afecta a la pèrdua de sobirania política dels estats?
Aquest divendres a la Fórmula Estel hem parlat amb Josep Burgaya, doctor en Història Contemporània por la UAB; professor titular de la Universitat de Vic; autor de ADIÓS A LA SOBERANÍA POLÍTICA. Los tratados de nueva generación (TTP, TTIP, CETA, TISA…) y qué significan para nosotros (Ediciones invisibles)
L’Associació Transatlàntica de Comerç i Inversió, més coneguda per les sigles en anglès TTIP (Transatlantic Trade and Investment Partnership) es va votar a principis de 2013 amb l'objectiu de rellançar l'intercanvi de béns, serveis i inversions entre els Estats Units i la Unió Europea. El CETA és aquest mateix intercanvi però entre Estats Units i el Canadà. Josep Burgaya ha apuntat a l’entrevista: "Amb el CETA les empreses nord-americanes ja poden fer arribar els seus productes a Europa gràcies a l'acord amb Canadà".
L’autor de Adiós a la soberanía política també ha estat molt crític amb els poders públics "Els Estats són una ombra del què eren, perquè sobre qüestions fonamentals no poden decidir absolutament res", també dient: "La major part dels polítics pensen que el mercat és infalible, tot i que ens va portar a la crisi" o afirmant: "La política és massa important per deixar-la en mans dels economistes”. 
“La política és un teatre una mica absurd: fins i tot la política parlamentària, amb debats impostats, en què ningú no es creu res, amb cinisme que tothom donem per suposat. Enviem embaixadors a tot el món, a San Marino… però és clar, el poder real està a Microsoft, Apple, Amazon..."
 
Escolta l’entrevista (minut 36)

Més actualitat

ENTREVISTES

TEATRE

Sergi Belbel: "L'excés de tecnologia ens recorda la puresa del teatre"

Parlem amb Sergi Belbel, Roc Esquius, Antonio del Valle, Laura Pau i Ramon Godino, directors i actors de 'La Torradora', l'última estrena de la Sala Versus Glòries

31 desembre 2025

Redacció

SOCIETAT

Creu Roja: "La joguina no és només un objecte, és una eina pedagògica molt important"

Creu Roja té l'objectiu de recollir 48.000 joguines noves per a infants i adolescents en situació vulnerable

31 desembre 2025

Redacció

MOBILITAT

SOCIETAT

El RACC recorda que les balises no avisen el 112 ni les companyies d'assegurances

Aquest 1 de gener entren en funcionament les balises per senyalitzar i geolocalitzar els vehicles en cas d'avaries

31 desembre 2025

Redacció