En directe

Sense distància

FÓRMULA ESTEL

"La política és massa important per deixar-la en mans dels economistes"

Com ens afecten els tractats internacionals de lliure comerç (TTIP, TTP,CETA, TISA...) i com afecta a la pèrdua de sobirania política dels estats? Aquest divendres…

24 març 2017

@BorjaDeMaria

Comparteix
Com ens afecten els tractats internacionals de lliure comerç (TTIP, TTP,CETA, TISA...) i com afecta a la pèrdua de sobirania política dels estats?
Aquest divendres a la Fórmula Estel hem parlat amb Josep Burgaya, doctor en Història Contemporània por la UAB; professor titular de la Universitat de Vic; autor de ADIÓS A LA SOBERANÍA POLÍTICA. Los tratados de nueva generación (TTP, TTIP, CETA, TISA…) y qué significan para nosotros (Ediciones invisibles)
L’Associació Transatlàntica de Comerç i Inversió, més coneguda per les sigles en anglès TTIP (Transatlantic Trade and Investment Partnership) es va votar a principis de 2013 amb l'objectiu de rellançar l'intercanvi de béns, serveis i inversions entre els Estats Units i la Unió Europea. El CETA és aquest mateix intercanvi però entre Estats Units i el Canadà. Josep Burgaya ha apuntat a l’entrevista: "Amb el CETA les empreses nord-americanes ja poden fer arribar els seus productes a Europa gràcies a l'acord amb Canadà".
L’autor de Adiós a la soberanía política també ha estat molt crític amb els poders públics "Els Estats són una ombra del què eren, perquè sobre qüestions fonamentals no poden decidir absolutament res", també dient: "La major part dels polítics pensen que el mercat és infalible, tot i que ens va portar a la crisi" o afirmant: "La política és massa important per deixar-la en mans dels economistes”. 
“La política és un teatre una mica absurd: fins i tot la política parlamentària, amb debats impostats, en què ningú no es creu res, amb cinisme que tothom donem per suposat. Enviem embaixadors a tot el món, a San Marino… però és clar, el poder real està a Microsoft, Apple, Amazon..."
 
Escolta l’entrevista (minut 36)

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

Maria Sellas: "Mishima m'ha acompanyat molt en el procés d'escriptura"

L'escriptora explica la inspiració de la música en la publicació de la seva última novel·la 'Tot torna a començar'

3 novembre 2025

Redacció

POLÍTICA

Les conseqüències judicials de la dimissió de Carlos Mazón

La magistrada jubilada, Maria Josep Feliu, exposa que la competència continuarà sent del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana

3 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Astrid Rousse: "No has de ser melòman per gaudir de l'In-Edit"

Astrid Rousse

Parlem amb Astrid Rousse, directora executiva del festival In-Edit, sobre la seva 23a edició celebrada als Mooby Aribau

31 octubre 2025

Redacció