En directe

Laudes

PROGRAMES

"La política espanyola s'ha mogut per cicles, i ara ve la dreta"

Mercè Blanco, empresària del sector sanitari, Xavier Puigdollers, president de l’Associació d’Amics i Devots de Sant Ramon de Penyafort i advocat,  i Lluís Sols, professor i col·laborador…

9 gener 2019

@IgnasiMiranda

Comparteix
Mercè Blanco, empresària del sector sanitari, Xavier Puigdollers, president de l’Associació d’Amics i Devots de Sant Ramon de Penyafort i advocat,  i Lluís Sols, professor i col·laborador del Centre d'Estudis Cristianisme i Justícia, han analitzat aquest dimecres, des del programa 'El Mirador de l'actualitat', les tensions polítiques presents, en l’inici d’un any amb moltes claus, tant a Catalunya com al conjunt de l’Estat. Sols ha destacat que "tradicionalment la política espanyola s'ha mogut per cicles, i ara ve la dreta amb l'extrema dreta". En aquesta línia, ha repassat que "hi ha hagut el cicle de la UCD amb el seu signe en totes les eleccions durant un temps, el del PSOE, el del PP i així successivament". El professor ha afegit, seguint aquesta lògica, que "el que ha passat a Andalusia va en la mateixa direcció, perquè marca una etapa nova cap a la dreta una mica radical, i el més previsible és que guanyin aquestes tendències". També ha aclarit que, de tota manera, "l'escenari s'ha tornat molt volàtil, com demostra l'exemple del vot socialista a la Comunitat Valenciana, on el PSOE ha passat d'un 33 per cent a un 14 per cent de suport en pocs mesos". Sols ha conclòs l'anàlisi assegurant que "això fa molt imprevisible el futur polític immediat".
Per la seva banda, Puigdollers ha comentat que "la societat no està d'acord, en un sector molt ampli, amb la manera actual política, i aquest neguit general explica que Vox hagi tingut". En aquesta línia, ha dit que "és interessant el moment, perquè els ciutadans s'han de posicionar davant l'alarma dels defensors d'un model de societat, que ha esclatat per l'extrem". Mercè Blanco ha valorat positivament que "aquesta situació política genera moltes discussions i fa que tots pensem més i no ens quedem en la zona de confort". En el mateix sentit, l'empresària ha apuntat que "així tots ens acostumarem més a tenir els propis criteris, perquè cal afrontar els problemes i posar-hi fil a l'agulla".

Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest dimecres 9 de gener.

D'altra banda, s'ha comentat en el col·loqui que, amb la imminència de l’inici del judici per l’1 d’octubre al Suprem, es multipliquen els contactes per intentar desencallar difícils acords per aprovar tant els Pressupostos de l’Estat, per als quals Pedro Sánchez necessita el suport almenys de PDeCAT i Esquerra, com per als comptes de la Generalitat, per als quals fins i tot el PSC s’ha ofert a Quim Torra per negociar-hi. Els acords a Andalusia, mentrestant, ja són una realitat des d'aquest mateix dimecres a la tarda, amb el suport de Vox assegurat, i la seva influència sobre la política general arreu de l’Estat, en un moment especialment delicat dins el diàleg polític sobre el conflicte català, és igualment un fet amb mobilitzacions a la vista i posicionaments de cara també a les eleccions del 26 de maig.

Més actualitat

política

POLÍTICA

Sense categoria

Josep Àngel Borràs, pèrit forense: "És indubtable que la foto de Mazón ha estat intervinguda, no es correspon amb l’original"

La foto de Mazón ha estat intervinguda

El professor de la Universitat de Barcelona i expert en falsedat documental diu que la fotografia "presenta molts artefactes que no hi haurien de ser"

14 març 2025

Redacció

ACTUALITAT

COVID

MEDICINA

SALUT MENTAL

SANITAT

Sense categoria

L’Hospital d’Igualada manté la Unitat de Suport Emocional als professionals sanitaris cinc anys després de la pandèmia

Hospital d'Igualada consolida la unitat de suport emocional

Aquest servei ha atès 270 sanitaris per episodis d'ansietat, depressió i estrès posttraumàtic, entre altres símptomes

13 març 2025

Redacció

COVID

política

POLÍTICA

SANITAT

SOCIETAT

Alba Vergés admet xocs amb el govern espanyol durant la pandèmia: “Vam haver de justificar-nos molt”  

Alba Vergés recorda la gestió de la pandèmia

L’exconsellera de Salut durant la pandèmia, Alba Vergés, diu que cinc anys després “encara cou” el tema de la vacunació de la Guàrdia Civil.  

13 març 2025

Redacció