En directe

Sense distància

RÀDIO ESTEL

La Renovació Carismàtica en l'Esperit convoca els seus grups catalans i els qui vulguin gaudir de "l'efusió de l'Esperit Sant"

La Renovació Carismàtica Catòlica en l'Esperit ha organitzat per a aquest cap de setmana (24 i 25 de gener) la seva trobada anual de Catalunya,…

Publicat: 23/01/2015 16:30 Actualitzat: 13/10/2021 20:32 per Redacció

Comparteix
La Renovació Carismàtica Catòlica en l'Esperit ha organitzat per a aquest cap de setmana (24 i 25 de gener) la seva trobada anual de Catalunya, amb el lema "He vingut a calar foc a la terra. Com voldria que ja estigués encesa!". La reunió es fa, dissabte des de les 10.00 h i fins a mitja tarda i diumenge amb el mateix horari, a la Balmesiana (carrer Duran i Bas, 9) de Barcelona. Ascenció Zaldívar, membre del Grup Bonanova de la Renovació, ha explicat aquest divendres, a la Fórmula Estel, que "la paraula 'renovació' marca molt, però sobretot és un camí per ser millors i tenir millor vida cristiana, tant els catòlics com els protestants, perquè n'hi ha de les dues branques".
La Renovació Carismàtica, nascuda als Estats Units de la mà d'uns estudiants de la Universitat de Duquesne, va sorgir a partir d'un vincle amb un grup pentecostal que ajudava a "rebre l'efusió de l'Esperit", segons ha dit Ascensió Zaldívar. "És aquella llum que només la vivència espiritual pot marcar i, per tant, no hi ha cap fundador, perquè és l'Esperit Sant", ha afegit. No és, doncs, ni un moviment ni una associació de fidels, sinó tot un corrent "a partir de la crida a lloar el Senyor, gaudir de la seva intercessió i després tornar als ambients familiars i cristians habituals, com va passar a Duquesne", ha conclòs Zaldívar. 
A Catalunya, hi ha des de fa dècades molts grups o comunitats vinculats a la Renovació Carismàtica. Aquest cap de setmana, segons ha explicat Angelines Lozano, de la Comunitat Àgape de Barcelona, "els qui vinguin tenen l'oportunitat de conèixer més el Senyor, el Jesús que transforma les nostres vides". Ascensió Zaldívar també ha afirmat que "la Renovació Carismàtica ajuda a conèixer un Jesús viu que de vegades no comprenem a la primera, sinó que l'actualitzem" a partir dels impulsos de la vida. Per la seva banda, Angelines Lozano ha destacat que la trobada d'aquest cap de setmana "és una combinació d'experiències formatives, espirituals i de convivència, amb l'Eucaristia a la tarda" tant dissabte com diumenge.
Es pot escoltar aquí (des del minut 26'00") tota l'entrevista a Ascensió Zaldívar i Angelines Lozano.

Més actualitat

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga

INTERNACIONAL

Un mes dels terratrèmols a Veneçuela: "Hi ha edificis amb 300 persones enterrades"

El periodista Jesús Hurtado Matute manifesta la precària situació del país per rescatar i atendre les persones afectades

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga