En directe

Sense distància

JUSTÍCIA

Sense categoria

SOCIETAT

"La residència Fiella de Tremp feia olor de mort"

L'advocat de l'acusació particular de la residència Fiella de Tremp, on van morir 64 persones, creu que el relat dels familiars és clau

9 abril 2024

Redacció

Comparteix
Exterior del jutjat de Tremp / ACN

Familiars de les víctimes de la residència Firella de Tremp asseguren que el recinte “feia olor de mort”. Així ho ha assegurat Xavier Prats, advocat de l’acusació particular de les famílies de les víctimes del geriàtric on van morir 64 persones per covid, en una entrevista al programa 'La Caravana' de Ràdio Estel.

El lletrat manifesta que el relat que fan els testimonis sobre el que es va viure en aquella residència durant la pandèmia és dur, però servirà per conèixer la veritat. “Per sort o per desgràcia van declarar tres de les úniques persones que van poder accedir a l’interior de la residència. Van veure l’abandonament, la falta d’empatia i van ser clau per explicar com estaven els residents”, detalla.  

“Per sort o per desgràcia van declarar tres de les úniques persones que van poder accedir a l’interior de la residència. Van veure l’abandonament, la falta d’empatia i van ser clau per explicar com estaven els residents”

Aquest dimarts continuen les declaracions judicials dels familiars de les víctimes de la residència Fiella de Tremp i compareixeran davant del jutge sis persones. Tot plegat, després que ho hagin fet set de la vintena de familiars previstos que han de passar pel jutjat de Tremp aquesta setmana per declarar. La causa està oberta per homicidi imprudent i està en fase d’instrucció.  

“Els familiars estan esgotats, és un procés lent”

L’advocat Xavier Prats explica que els familiars estan esgotats, ja que han passat quatre anys dels fets i el judici no se celebrarà fins l’any que ve. “És un procediment lent, ja que hi ha hagut molts canvis de jutges”, explica. Prats també lamenta que els familiars han patit una doble victimització. “Han de descriure els fets i repetir el que van declarar davant dels mossos amb el major detall possible”. Un fet, per tant, que provoca que hagin de reviure tot allò. 

Xavier Prats, advocat de les famílies de les víctimes: “La residència Fiella de Tremp feia olor a mort” 

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Dia Mundial de la Infància: "Encara no ens creiem que siguin ciutadans del present"

El responsable de polítiques d’infància d’UNICEF Catalunya, Roger Garcia, reprova que es facin polítiques sense tenir en compte els drets dels infants

20 novembre 2025

Redacció

SOCIETAT

El llegat del règim: "Molta gent està agraïda al franquisme, perquè no es van desfer els organismes de la dictadura"

L'historiador Josep Solé i Sabaté apunta que el règim de Franco va tenir sort gràcies a elements històrics que el van afavorir

20 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Gemma Ruiz: "El paper de la cultura per reconèixer-te en el món és essencial"

Gemma Ruiz

Parlem amb l’escriptora i periodista cultural Gemma Ruiz sobre el seu darrer llibre 'Una dona de la teva edat'

20 novembre 2025

Redacció