En directe

Fórmula Estel

ARQUEBISBAT DE BARCELONA

La Sagrada Família acull l’exposició “Ramon Llull, 700 anys de missió”

Aquest dilluns 11 de febrer a les 19h, el Dr. Jordi Gayà Estelrichinaugurarà al claustre de la Mercè de la basílica de la Sagrada Família…

11 febrer 2019

Redacció

Comparteix

Aquest dilluns 11 de febrer a les 19h, el Dr. Jordi Gayà Estelrichinaugurarà al claustre de la Mercè de la basílica de la Sagrada Família l’exposició“Ramon Llull, 700 anys de missió”. La mostra, que va començar a Roma el 2016,consta de diversos textos, imatges i peces inèdites que ajuden a fer unrecorregut a la vida i obra del beat, i va estar impulsada pel bisbat deMallorca amb el suport del Govern de les Illes i el Consell de Mallorca.

L’exposició, situada al claustre de Montserrat, romandrà oberta al públic de l’11 defebrer al 31 de març, ha estat comissariadapel mateix Dr. Jordi Gayà, amb l’ajuda de l’artista Jaume Falconer.

La influència de Ramon Llull

Com ha explicat el bisbat de Mallorca en un comunicat, elrecord i l’exemple de Ramon Llull han perdurat a través dels segles i va donarlloc a una tradició que s’anà desenvolupant d’acord amb els interessos personalsi els corrents culturals del moment. Els seus ensenyaments sobre lesmissions  foren presents en l’evangelitzacióde les illes Canàries i d’Amèrica, i els seus escrits inspiraren correntsdevocionals a França durant el segle XV. Encara avui, els seus escritsserveixen d’estímul i punt de referència en el diàleg cristià amb les altresreligions.

Per tal de mostrar tota aquesta influència, l’exposició reculldocumentació de molts dels seus viatges, així com dels projectes de predicació alsinfidels, que ajuden a entendre el procés de formació i reflexió dels seus propòsits.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Mireia Portas, Lluís Marquès i Annabel Totusaus: "Ens agradaria que el que ha passat amb 'Ànima' es pugui repetir"

TEATRE-BARCELONA-Anima-8-1-1100x733

Parlem amb els actors Mireia Portas, Lluís Marquès i Annabel Totusaus sobre 'Ànima', el musical de creació pròpia que ha estat un èxit

20 maig 2026

Redacció

SOCIETAT

Pedro Cano: "Hem d'ampliar les possibilitats d'atenció i dependència de la gent gran"

El director de la Gent Gran de la Generalitat desgrana les línies mestres del nou equip del Departament de Drets Socials

20 maig 2026

Redacció

POLÍTICA

Acord pels pressupostos: entre la necessitat i els dubtes de la línia orbital ferroviària

Salvador Illa i Oriol Junqueras han segellat l'acord pels pressupostos de la Generalitat, a l'espera de l'aprovació per part dels Comuns

19 maig 2026

Redacció