Aquest dijous, a Ràdio Estel, us preguntem:
Amb el teu vehicle, prens les necessàries precaucions a la carretera?
- Sí. Compleixo les normes bàsiques de velocitat, cinturons i subjeccions infantils i manteniment.
- No. Sovint em salto la llei amb el vehicle a la carretera.
- De vegades no, quan veig clar que no hi ha perill per a la pròpia vida i la dels altres.
En el programa El mirador de l'actualitat (19:25 h) parlarem aquest dijous de la seguretat en el trànsit i en la conducció, un problema que comença per les precaucions individuals i familiars:
- El cas de l’accident d’una família a Susqueda, sense retenció dels nens i amb 7 ocupants en un vehicle de 5 places, destapa un problema que afecta un 35 per cent dels menors (que no van ben subjectats).
- La necessitat d’una millora que passa per la conscienciació de tothom, també de les administracions públiques, amb la gestió i manteniment de carreteres, les campanyes de sensibilització i la gestió d'eme’gències.
En el col·loqui, participaran Joan Pallarès, historiador, Josep Rusiñol, comercial i membre de Societat Civil Catalana i Esteve Rifà, vicedelegat del trànsit de l'Arquebisbat de Barcelona.
Més actualitat
EDUCACIÓ
USTEC planta cara al pla d'Educació: "La resposta mai no pot ser posar figures punitives als centres educatius"

Iolanda Segura reprova que el pla pilot de desplegar Mossos d'Esquadra als centres educatius va en contra d'una transformació positiva dels conflictes
24 abril 2026
Redacció, 


