En directe

El Matí a Ràdio Estel

RÀDIO ESTEL

"La sensació que aquesta motxilla la compartim, això és brutal"

El projecte Júlia’s va nèixer a l’Escola Pineda (Hospitalet de Llobregat) al setembre de 2017 arran de la Júlia, una alumna de Primària de 10…

14 febrer 2018

@BorjaDeMaria

Comparteix
El projecte Júlia’s va nèixer a l’Escola Pineda (Hospitalet de Llobregat) al setembre de 2017 arran de la Júlia, una alumna de Primària de 10 anys que pateix Atàxia de Friedreich, una malaltia degenerativa que actualment no té cura i que a Espanya afecta a dia d'avui aproximadament 3.000 persones. 
A la Fórmula Estel hem entrevistat la mare de la Júlia, Olga Roca, la seva tutora, Marta Postigo, i l’encarregada del projecte Julia's, Glòria Gil.
La mare de la Júlia ha donat el seu testimoni: “Quan ens van donar el diagnòstic és com si m'haguessin posat una motxila de 150kg a l'esquena. Hem trigat un temps en pair aquest diagnòstic. L'escola ens va comunicar aquestes ganes d’ajudar i per mi ha estat com una lliberació, m'han tret una mica de pes. La sensació que aquesta motxilla la compartim, això és brutal”. Si el temps ho permet, aquest dissabte 17 de febrer, es celebrarà una Festa Infantil Solidària de 12 a 16h, amb l’objectiu de recaptar fons per al projecte Júlia’s. 
En la 1a hora de la Fórmula Estel, Núria Salan, professora i presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia, ha parlat a El Comentari d’Actualitat de la celebració aquests dies de La Setmana de les Dones, les nenes i Ciència: “Encara tenim molta feina a fer, encara hem d’aconseguir que les nenes quan tenen 10, 11, 12 anys, no se sentin allunyades de la Ciència ni de la Tecnologia, perquè necessitem el seu talent, el talent femení, que juntament amb el dels seus companys, ajudarà a que la societat i el futur sigui el millor que podem tenir”.

- Escolta la 1a hora de la Fórmula Estel -

Més actualitat

SOCIETAT

L'Agència de Residus avisa que només es recull el 13% dels residus tèxtils

Pilar Chiva, directora de l’àrea d’economia circular de l’Agència de Residus de Catalunya, avisa que cal fer una reflexió sobre com consumim la roba

9 gener 2026

Redacció

RELIGIÓ

SOCIETAT

Armand Puig: "Déu és el centre de la vida i obra de Gaudí"

El biblista i membre de la Comissió Teològica de la Sagrada Família, Armand Puig, destaca la vinculació de l'arquitecte amb la natura i la fe

9 gener 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Paco Niebla: "Les dones sempre són les grans oblidades a totes les guerres"

El periodista Paco Niebla. EFE/Brais Lorenzo

Parlem amb el periodista Paco Niebla sobre el seu llibre 'La Protestante. Ojos azules, corazón rojo', un relat biogràfic sobre la seva àvia a la Guerra Civil

9 gener 2026

Redacció