En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

"La situació a Veneçuela és crítica"

La situació a Veneçuela és crítica per la tensió que es viu al país quan "s’intenteneliminar les llibertats democràtiques". A més, se sumen les dificultats…

11 abril 2017

@brugarolaspol

Comparteix

La situació a Veneçuela és crítica per la tensió que es viu al país quan "s’intenteneliminar les llibertats democràtiques". A més, se sumen les dificultats socialsque pateixen molts habitants. Aquest ha estat el motiu pel qualhan participat aquest dimarts, en el programa El Mirador de l’Actualitat, el metge Álvaro Sánchez, l’estudiant de Doctorat en Geografia Argenis Marquina i el periodista Oriol Domingo. Sánchez ha dit, en aquest senti,t que “aVeneçuela s’està actuant contra les llibertats després d'un cop d’Estat amb què s’haes volen alterar els poders del país”. Marquina ha admès, per la seva banda, que “si li trenques un braç a la democràcia es trenca tot el fildemocràtic”. També ha comentat la situació que es viual seu país li fa “estar a Catalunya però amb elcor i el cap a Veneçuela”.

Marquina ha dit, en un altre moment, que “eliminar la part legislativa fa impossible legislar enaquest país”. El geògraf ha afegit que “les manifestacions que es produeixen a Veneçuela els presos políticsés una manera de combatre aquesta dictadura”. Sánchez ha destacat la importància dels Estats Units enles relacions amb Veneçuela i en la situació del territori. “Els Estats Units és el client mésimportant”, ha assegurat. Per la seva banda, Domingo ha fet una comparació entre el context de Veneçuela amb la situació de Catalunya, per destacar que, al país sud-americà, “hi ha un poder polític que impideix lacelebració d’un referèndum com també passa a Catalunya”. Segons el periodista català, “el govern espanyol interfereix en les institucions catalanesno deixant-les actuar”.

En el programa s’ha parlat de la victòria que va tenir l’oposició al govern deVeneçuela quan aquesta  va guanyar amb dos terços de la cambra legislativa les últimes eleccions. Els dos vençolans han recordat que, des del moment  en què es van proclamar els resultats, tot han estat traves fins que, ara fa uns dies, el Tribunal Suprem  ha intervingut el Parlament.

Es pot escoltar AQUÍ l'edició del programa El Mirador corresponent a aquest dimarts 11 d'abril.

Més actualitat

AUDIOS

Miquel Àngel Alegre, cap de projectes de la Fundació Bofill: "Són uns resultats molt dolents"

informe PISA

Alegre valora els darrers resultats de l'informe PISA i alerta que Catalunya suspèn en qualitat del sistema educatiu

5 desembre 2023

POLÍTICA

"Henry Dunant no decideix res, ni tan sols proposa solucions"

El salvadorenc Francisco Galindo Vélez ha estat escollit 'coordinador del mecanisme internacional' que actuarà com a verificador en les reunions bilaterals entre el PSOE i Junts per Catalunya.

El mediador internacional Jordi Palou-Loverdos analitza a Ràdio Estel aquesta figura i la de Henry Dunant, la fundació verificadora entre Junts i el PSOE

5 desembre 2023

Redacció

POLÍTICA

Janet Sanz: "Demanem a Collboni que hi hagi una veritable negociació sobre els pressupostos"

Janet Sanz, regidora i portaveu de Barcelona en Comú, als estudis de Ràdio Estel

La regidora i portaveu de Barcelona en Comú creu que l'alcalde "ha d'endreçar el seu govern" i que "viu de l'herència" dels Comuns.

4 desembre 2023

Redacció