Avui des del Mirador de l'Actualitat us fem aquesta pregunta:
S’hauria de fer aviat el referèndum d’autodeterminació al Sàhara?
- Sí. Ja fa massa anys que dura la situació, amb centenars de milers de desplaçats.
- No. És un territori delicat que requereix la negociació d’Espanya i el Marroc.
- No ho sé, però cal actuar-hi internacionalment de manera pacífica.
Des de les 19:25 al Mirador de l'Actualitat parlarem amb els saharauís, grans oblidats: Què passa amb el Sàhara?
- Uns 150.000 refugiats porten més de 40 anys a Tindouf, un viuen de l’ajuda internacional. Després de la marxa verda de novembre de 1975, la República Àrab del Sàhara ha complert 41 anys el 27 de febrer.
- La mala descolonització espanyola va donar pas a la passivitat internacional, fins i tot encara que l’ONU ha aprovat resolucions a favor de la seva autodeterminació pel fet de no haver quedat ben descolonitzada. El malestar que provoca entre els marroquins aquesta aspiració del Sàhara condiciona la resta del món a l’hora de donar-hi suport.
Durant el programa mantindrem col.loqui amb: Arcadi Oliveres, economista, i Xavier Serra, de l'Associació Catalana d'Amics del Poble Saharaui.
Més actualitat
Sense categoria
Plataforma per la Llengua: “Hi ha molta ràbia en l’obra de teatre contra el català. Va ser molt dolorós i desagradable”

La directora de l’entitat, Rut Carandell, valora l’obra de teatre contra el català que va contractar l’Ajuntament de Barcelona durant la presentació de l’informe de l’Observatori de les Discriminacions
11 juliol 2025