En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

"La superilla matarà a poc a poc el comerç de Barcelona"

El president de Comertia, David Sánchez, ha indicat a Ràdio Estel que els transportistes adherits a la vaga saben que una aturada ara mateix no ajudaria i que aviat arribaran a un acord

Publicat: 10/11/2022 11:19 Actualitzat: 10/11/2022 11:26 per Redacció

Comparteix

A partir del 18 de novembre, a Barcelona, entraran en vigor les restriccions de mobilitat de les obres de la superilla de l'Eixample. L'Associació Catalana de l'Empresa Familiar del Retail assegura que aquesta limitació arriba en molt mal moment, perquè ens trobem a les portes del Black Friday i de la campanya de Nadal.

Una superilla a Poblenou

En una entrevista al programa 'El Matí de Ràdio Estel', el president de Comertia, David Sánchez, ha criticat durament la superilla. "Les ciutats són dels ciutadans que hi viuen i que hi fan vida i no es poden fer modificacions que puguin anar en contra de l'activitat econòmica ni de la mobilitat de l'Àrea Metropolitana", ha dit Sánchez. "Hi ha molta gent dels afores de Barcelona que ve a la capital catalana a treballar, consumir i fer altres activitats. Si els hi fem la vida impossible això és com una malaltia que mata a poc a poc. És indiscutible que hi hagi zones amables i verdes, però si fem intransitable una àrea, això farà que desaparegui l'activitat comercial a mitjà termini", ha afegit.

D'altra banda, preguntat per la vaga de transportistes que ha de començar la matinada de diumenge a dilluns, el president de Comertia ha reiterat diverses vegades que els transportistes no poden treballar sota pèrdues i el que s'ha de fer és analitzar la situació i crear un full de ruta perquè totes les parts afectades arribin a un acord raonable. "No és moment de mesures radicals. Els adherits a la vaga saben que una aturada ara no ajudaria, per això esperem que en les hores vinents o dies aquesta crida quedi en una mesura de pressió", ha sentenciat Sánchez.

"Els adherits a la vaga [de transportistes] saben que una aturada no ajuda, per això esperem que en les hores vinents, aquesta crida quedi en una mesura de pressió"

Entrevista a David Sánchez, president de Comertia

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Presons al límit: els funcionaris exposen la massificació als centres penitenciaris

Els funcionaris de presons reiteren que es troben en situació d'inseguretat, a causa de la massificació d'interns i la manca de recursos

14 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

CULTURA

ENTREVISTES

Laura Llaneli i Jérôme Lefaure: "Fa certa vergonya dir que ets artista"

L'artista i el cofundador de HomeSession posen en valor l'art com a eina de coneixement a la societat

10 setembre 2026

Guillem Andrés

Joan Trias

POLÍTICA

El Sindicat majoritari dels Mossos d'Esquadra, sorprès per la dimissió de Trapero

Imma Viudes, portaveu de l'entitat, confia que el relleu doni continuïtat al treball fet en els darrers anys

10 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga