En directe

El Matí a Ràdio Estel

SOCIETAT

"La superilla matarà a poc a poc el comerç de Barcelona"

El president de Comertia, David Sánchez, ha indicat a Ràdio Estel que els transportistes adherits a la vaga saben que una aturada ara mateix no ajudaria i que aviat arribaran a un acord

10 novembre 2022

Redacció

Comparteix

A partir del 18 de novembre, a Barcelona, entraran en vigor les restriccions de mobilitat de les obres de la superilla de l'Eixample. L'Associació Catalana de l'Empresa Familiar del Retail assegura que aquesta limitació arriba en molt mal moment, perquè ens trobem a les portes del Black Friday i de la campanya de Nadal.

Una superilla a Poblenou

En una entrevista al programa 'El Matí de Ràdio Estel', el president de Comertia, David Sánchez, ha criticat durament la superilla. "Les ciutats són dels ciutadans que hi viuen i que hi fan vida i no es poden fer modificacions que puguin anar en contra de l'activitat econòmica ni de la mobilitat de l'Àrea Metropolitana", ha dit Sánchez. "Hi ha molta gent dels afores de Barcelona que ve a la capital catalana a treballar, consumir i fer altres activitats. Si els hi fem la vida impossible això és com una malaltia que mata a poc a poc. És indiscutible que hi hagi zones amables i verdes, però si fem intransitable una àrea, això farà que desaparegui l'activitat comercial a mitjà termini", ha afegit.

D'altra banda, preguntat per la vaga de transportistes que ha de començar la matinada de diumenge a dilluns, el president de Comertia ha reiterat diverses vegades que els transportistes no poden treballar sota pèrdues i el que s'ha de fer és analitzar la situació i crear un full de ruta perquè totes les parts afectades arribin a un acord raonable. "No és moment de mesures radicals. Els adherits a la vaga saben que una aturada ara no ajudaria, per això esperem que en les hores vinents o dies aquesta crida quedi en una mesura de pressió", ha sentenciat Sánchez.

"Els adherits a la vaga [de transportistes] saben que una aturada no ajuda, per això esperem que en les hores vinents, aquesta crida quedi en una mesura de pressió"

Entrevista a David Sánchez, president de Comertia

0:00 / 0:00

Més actualitat

INTERNACIONAL

Tica Font: "La negociació és l'única sortida que té Trump per dir que ha guanyat la guerra"

La presidenta del Centre Delàs d'Estudis per la Pau mostra esperances que aquest dissabte es pugui obrir una via de negociació entre l'Iran i els Estats Units

9 abril 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

La Mari de Chambao: “Ser artista és una feina molt inestable i exigent”

La Mari de Chambao

Parlem amb La Mari de Chambao sobre el seu 25è aniversari i el llançament del disc 'Chambao 25 Aniversari', ple de col·laboracions estel·lars

8 abril 2026

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

Resolem els dubtes de la Renda 2025: pagadors, bízum, donacions i autònoms

Dani Duro, assessor fiscal, ens explica les novetats i ens resol les incerteses dels contribuents en la campanya d'aquest any

8 abril 2026

Redacció