En directe

Matines

RÀDIO ESTEL

La Tarraconense considera que el nou currículum de Religió no adoctrina ni catequitza

"El nou currículum de Religió catòlica no adoctrina ni és catequitzant." Així ho ha manifestat Pere Micaló, director del Secretariat Interdiocesà d'Ensenyament de la Religió…

26 febrer 2015

Redacció

Comparteix

"El nou currículum de Religió catòlica no adoctrina ni és catequitzant." Així ho ha manifestat Pere Micaló, director del Secretariat Interdiocesà d'Ensenyament de la Religió a Catalunya (SIERC) i delegat d'Ensenyament del bisbat de Girona, als micròfons de Ràdio Estel. "És  millor que el currículum antic -ha afegit-. S'han retallat els continguts més catequitzants i l'estructura s'ajusta més a la de les altres matèries. Té la mancança, però, que en una societat com la nostra, el nou currículum no tracta prou les altres religions."

Davant de la possibilitat que el nou currículum s'apliqui a Catalunya d'una manera diferent, segons ha manifestat Irene Rigau, consellera d'Ensenyament, Micaló ha declarat que "els professors de Religió, orientats pel SIERC, podran ajustar el currículum a les necessitats dels alumnes i de la realitat de Catalunya". Precisament, un dels aspectes que probablement s'ajustarà és el tractament que es fa de les altres religions. "L'assignatura ha de poder oferir una mena de cultura religiosa que permeti als alumnes interpretar la nostra cultura", ha dit també".

"La classe de Religió catòlica no és d'adoctrinament", ha acabat dient Pere Micaló als micròfons de Ràdio Estel. I ha afegit: "No hi ha cap professor de Religió catòlica que busqui l'adoctrinament. De cap manera es farà resar als centres. De fet, s'han tret elements catequètics i s'han introduït més elements de cultura religiosa."

Podeu escoltar aquí (des del minut 34'00'') tota l'entrevista a Pere Micaló.) tota l'entrevista a Pere Micaló.

Més actualitat

ACTUALITAT

MEDICINA

SOCIETAT

Jacobo Mendioroz fa una crida a la calma: “El brot de tuberculosi amb més de 25 infectats a Barcelona no és preocupant”

El subdirector general de Vigilància Epidemiològica lamenta que els partits hagin tombat la proposta d’una Agència Estatal de Salut Pública, ja que hauria permès més coordinació entre territoris

El subdirector general de Vigilància Epidemiològica lamenta que els partits hagin tombat la proposta d’una Agència Estatal de Salut Pública, ja que hauria permès més coordinació entre territoris

21 març 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

DRETS HUMANS

POLÍTICA

SOCIETAT

Anna Gómez, sobre els retards a Rodalies: "Això és una merda, rebem garrotades de tot arreu"

caos a la xarxa de Rodalies

La portaveu de Dignitat a les Vies insta el govern a dir la veritat sobre el caos a Rodalies perquè "només així podrem començar a treballar"

19 març 2025

Redacció

ACTUALITAT

SOCIETAT

L’Angelina Torres, la persona més gran de l’estat, fa 112 anys i ens ha obert les portes de casa seva

L'Angelina Torres fa 112 anys

L’Angelina Torres Vallbona, de 112 anys, és la dona més gran de Catalunya i de tot l'estat i ens obre les portes de casa seva.

18 març 2025

Redacció