La religiosa teresiana Victòria Molins, dedicada a l’àmbit de l’exclusió social, ha fet La Tria de Notícies de la Fórmula Estel d’aquest dijous, amb tres temes:
1. Sopar del Ramadà a El Raval: "Moltes vegades es parla malament del Raval. Vull parlar de la preciosa festa del sopar del Ramadà, la Harira. Ens aplega en nom de Déu, del Déu únic: ens aplega per celebrar les festes de diferents confessions. Té una solemnitat i senzillesa molt gran. Aquest any l'Anna Rollo, teresiana que va ser amb els refugiats d'Idomeni, va llegir la seva experiència i va arrencar llàgrimes dels oients, i un desig d'ajudar i estimar-nos entre nosaltres, en un barri que té desig d'acollida. Un musulmà va entonar una sura, primer de cara al públic i després de cara a La Meca, lloant a Déu i donant gràcies. El Raval és un dels llocs més rics en diversitat, acollida i convivència”.
2. Solidaritat de la gent: Gran manifestació solidària a favor de l'acollida de refugiats diumenge passat en 50 ciutats de l'Estat, amb el lema "Obrim fronteres, volem acollir. Jo crec que la gent està molt motivada, i és bo que manifestem que estem en desacord amb la Unió Europea".
3. Actuació correcte del Col·legi Maristes de Sants-Les Corts: “Avui es fa realitat una frase de Schopenhauer: "La veritat pot esperar, perquè és eterna". El consorci de Barcelona ha determinat que l'actuació dels Maristes és correcte. Santa Teresa de Jesús també deia: "La verdad padece, però no perece".
La Tria de Victòria Molins (minut 12)