Va ser un fet sense precedents. Per primera vegada, una figura important de l'Església criticava obertament el règim franquista, i ho feia a Le Monde, el diari de referència del moment. El ressò va ser espectacular. Era l'any 1963 i l'autor de les declaracions era l'aleshores abat de Montserrat, Aureli Maria Escarré. Enguany se celebren 50 anys d'aquest fet. Per això, un grup d'institucions encapçalades per l'Associació de Periodistes Europeus de Catalunya i l'abadia de Montserrat han organitzat un seguit d'actes commemoratius.
Més actualitat
política
POLÍTICA
Sense categoria
Josep Àngel Borràs, pèrit forense: "És indubtable que la foto de Mazón ha estat intervinguda, no es correspon amb l’original"

El professor de la Universitat de Barcelona i expert en falsedat documental diu que la fotografia "presenta molts artefactes que no hi haurien de ser"
14 març 2025
Redacció, 
ACTUALITAT
COVID
MEDICINA
SALUT MENTAL
SANITAT
Sense categoria
L’Hospital d’Igualada manté la Unitat de Suport Emocional als professionals sanitaris cinc anys després de la pandèmia

Aquest servei ha atès 270 sanitaris per episodis d'ansietat, depressió i estrès posttraumàtic, entre altres símptomes
13 març 2025
Redacció, 
COVID
política
POLÍTICA
SANITAT
SOCIETAT
Alba Vergés admet xocs amb el govern espanyol durant la pandèmia: “Vam haver de justificar-nos molt”

L’exconsellera de Salut durant la pandèmia, Alba Vergés, diu que cinc anys després “encara cou” el tema de la vacunació de la Guàrdia Civil.
13 març 2025
Redacció,