En directe

El Matí a Ràdio Estel

POLÍTICA

política

Sense categoria

David Cid: "La manera que té Junts de presentar l’acord pel repartiment de migrants és racista i es basa a competir amb Aliança Catalana" 

El portaveu dels Comuns al Parlament lamenta que el PSC, PP i Junts hagin prioritzat l’AVE o el Prat per davant de Rodalies

Publicat: 18/03/2025 10:40 Actualitzat: 18/01/2026 21:33 per Redacció

Comparteix
menors migrants

Els Comuns celebren l’acord entre Junts i PSOE anunciat aquest matí pel repartiment d’entre 20 i 30 menors migrants procedents de les Canàries. El portaveu dels comuns, David Cid, creu que la manera que té Junts de presentar l’entesa és "racista" i els de Carles Puigdemont pretenen competir amb la ultradreta d’Aliança Catalana. Així de contundent s’ha mostrat Cid en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, on ha lamentat que Junts cada vegada s’acosti més a l’extrema dreta. "Hi ha discursos que no cacen amb la realitat. Moltes persones nouvingudes estan predisposades a aprendre català, però caldria, per exemple, que les classes fossin gratuïtes o que hi hagués més places". En aquest sentit, ha criticat que Junts no fes èmfasi en aquestes qüestions quan era al govern. "Si això li preocupava tant, que hagués impulsat els cursos necessaris". 

"PSC, PP i Junts han prioritzat l’AVE o el Prat per davant de Rodalies" 

Preguntat pel caos a Rodalies, denuncia que "és insostenible" i recorda que els comuns han forçat un ple monogràfic perquè el govern doni explicacions. Cid també ha lamentat que PSC, PP i Junts "hagin prioritzat infraestructures com l’AVE o l’ampliació de l’aeroport del Prat per sobre de la màxima prioritat del país com és la xarxa de Rodalies". El portaveu dels comuns també s’ha mostrat molt crític amb ADIF. "No fa la feina. Centrem el debat en el traspàs, però ells són els propietaris de la infraestructura i, sobretot, el que han de garantir el manteniment de la xarxa", recorda. Cid ha afegit que "cal que el govern sigui exigent amb ADIF i que es doni una resposta clara als usuaris".   

"Junts ha gestionat la conselleria sobre Rodalies durant quinze anys i no han avançat res"

Sobre les crítiques de Junts amb la titularitat de Rodalies, Cid ha lamentat que el partit de Carles Puigdemont "ha gestionat durant quinze anys la conselleria encarregada de Rodalies i no han avançat res", lamenta. El portaveu dels comuns creu que els independentistes tenien altres prioritats, però celebra que ara es preocupin per la xarxa ferroviària. "Cal avançar i concretar el traspàs amb els treballadors", afegeix.   

"La Generalitat no hauria de comprar el globus sonda de Pilar Alegria"

Pel que fa a l’anunci del govern espanyol de voler ressuscitar els Jocs Olímpics d'hivern al Pirineu, Cid diu que "no li preocupa gens" la proposta del govern, ja que en el seu moment “es va descartar fruit de la pressió dels ciutadans i dels comuns”. El portaveu dels comuns al Parlament diu que és evident "que el PSC buscar macroprojectes en lloc de buscar-ne d’altres més resilients". En tot cas, creu que la Generalitat "no hauria de comprar el globus sonda de Pilar Alegria i hauria de pensar en l’habitatge o Rodalies", afegeix. 

Entrevista a David Cid, portaveu dels Comuns

0:00 / 0:00

Més actualitat

PAPA LLEÓ

Pronòstic favorable per al papa Lleó XIV després de l’operació de pulmó

El Papa Lleó XIV (VATICAN MEDIA)

El pneumòleg Miquel Ferrer destaca que el tumor s’ha pogut extirpar completament, tot i que caldrà esperar els resultats definitius

14 octubre 2026

Glòria Romero, 

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Hèctor Claramunt i Mònica Pérez: "No cal anar a deprimir-se sempre al cinema"

Hèctor Claramunt

Parlem amb el director i guionista Hèctor Claramunt i l'actriu Mònica Pérez sobre 'Escape Room 2', la seqüela de l'èxit teatral fet pel·lícula

13 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ESGLÉSIA MÓN

PAPA LLEÓ

El papa Lleó XIV serà intervingut per extirpar-li un nòdul al pulmó

Davant d’aquest ingrés, s'han cancel·lat totes les audiències del pontífex fins dimarts que ve dia 20 d'octubre

13 octubre 2026