En directe

Radio Vaticana

RÀDIO ESTEL

L'activitat física redueix el risc de malaltia cardiovascular

L’exercici físic modifica l'ADN i redueix així el risc de malaltia cardiovascular. Així ho constata una recerca liderada per investigadors de l'Institut Hospital del Mar…

16 gener 2020

Comparteix
L’exercici físic modifica l'ADN i redueix així el risc de malaltia cardiovascular. Així ho constata una recerca liderada per investigadors de l'Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques que revela que l'activitat vigorosa provoca modificacions químiques en l'ADN. En aquest sentit, “l’exercici físic pot influir en els nostres gens, són canvis que fan que els gens es puguin veure amb claretat en certs tipus de cèl·lules”, ha explicat en declaracions a Ràdio Estel, Anna Fernández, una de les investigadores d’aquest grup de recerca. El procés químic s'anomena metilació i fa que alguns gens s'expressin o s'inhibeixin i això influeix en la síntesi de proteïnes.
Tal com ha explicat Alba Fernández al programa A Primera Hora, “els resultats d’aquesta investigació indiquen que l'activitat física quan es combina amb exercicis d’activitat moderada, per exemple, caminar cada dia de forma ràpida o practicar algun esport durant, com a mínim, 30 minuts, actua sobre el metabolisme dels triglicèrids.Un elevat grau d’aquests tipus de lípids suposa un factor de risc de malaltia cardiovascular”.  
En aquesta investigació també hi han participat l'Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras i la Facultat de Medicina de la UViC-UCC.
Pots tornar a escoltar AQUÍ

Més actualitat

SOCIETAT

Anahita Nassir, politòloga iranocatalana: "Les dones són el motor de les revoltes a l'Iran"

L'activista del moviment 'Dona, Vida i Llibertat' destaca que el control sobre les dones ha sigut una de les eines del règim per controlar la societat

6 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Anna Bertran: "Dona molta esperança veure tanta dona guionista"

Anna Bertran

Parlem amb l'actriu Anna Bertran sobre 'El Grill', la darrera estrena teatral de la sala Flyhard sobre els problemes de la generació que ronda els 40 anys

6 març 2026

Redacció

feminisme

SOCIETAT

La Generalitat reclama una aposta efectiva per l'educació feminista a les escoles

La presidenta de l'Institut Català de les Dones demana treballar amb els joves, davant la "tergiversació de les pantalles"

6 març 2026

Redacció