En directe

Visita apostòlica del Papa Lleó XIV a Catalunya

Sense categoria

L'Agència Catalana de l'Aigua reparteix aigua en hores de ple sol

Ho han denunciat a Ràdio Estel l'alcalde de Vacarisses, Antoni Massana, l'alcalde de Bovera, Òscar Acero, i Anna Feliu, alcaldessa de L'Albi

20 juny 2022

Redacció

Comparteix

L'onada de calor d'aquesta última setmana no ha deixat només els múltiples incendis arreu del país. Les temperatures extremes i la falta de pluja dels últims mesos agreugen un problema crònic que té Catalunya: la sequera.

Els embassaments arreu del territori acumulen un 23% menys d'aigua que la mitjana dels últims 10 anys. I les reserves es troben en un 44%, és a dir, 20 punts per sota que l'any passat. Els embassaments estan secs, i això afecta en especial a alguns pobles que fa dies que no veuen sortir ni una gota d'aigua potable de l'aixeta. Una situació, a més, agreujada per la contaminació per herbicides.

Veïns de Sarroca de Lleida agafen aigual del camió cisterna a ple sol per la manca d'aigua potable al territori
Veïns de Sarroca de Lleida agafen aigual del camió cisterna a ple sol per la manca d'aigua potable al territori. ACN

L'alcalde de Vacarisses, Antoni Massana, ha alertat en una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel' que la situació és preocupant. Massana ha explicat que, en aquest municipi del Vallès Occidental, hi va haver un error de telemetria en el pou principal d'abastament d'aigua, fet que va provocar que es produïssin talls a la força. "Estem molt al límit, demanem a la gent que faci un ús responsable de l'aigua perquè, si no, ens veurem abocats a fer restriccions", ha assenyalat.

"Demanem a la gent que faci un ús responsable de l'aigua perquè, si no, ens veurem abocats a fer restriccions"

Massana també ha apuntat que l'objectiu és arribar al 15 d'agost, moment en què la major part del poble està de vacances i, per tant, disminueix el consum d'aigua. "Hem fet un nou pou on hi hem trobat aigua i ara queda fer tota la connexió que permetria poder passar un estiu en condicions, però per això hi ha d'haver un consum moderat d'aigua. De moment continuem buscant noves captacions que puguin assegurar el subministrament d'aigua", ha sentenciat el batlle.

D'altra banda, Òscar Acero, l'alcalde de Bovera, a Les Garrigues, ha apuntat que fa més de 15 dies que l'aigua que surt de l'aixeta no es pot beure ni cuinar. "No entenem que l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) reparteixi aigua d'onze del matí a cinc de la tarda, és a dir, en hores de ple sol", ha criticat.

A més, sobre les concentracions elevades d'alguns plaguicides que s'han detectat al pantà d'Utxesa, l'alcalde creu que és degut a la falta de manteniment. "Abans l'ACA feia un seguiment i tenia un control, però ara, hi ha la sensació que recapta, però no inverteix".

"Abans l'Agència Catalana de l'Aigua feia un seguiment [del pantà d'Utxesa], però ara, hi ha la sensació que recapta, però no inverteix"

Per la seva part, Anna Feliu, l'alcaldessa de L'Albi, també a Les Garrigues, ha criticat les hores de repartiment d'aigua per part de l'ACA i ha agraït la subvenció de 50.000 euros per part de la Diputació de Lleida per al pagament d'aigua embotellada als veïns que els ajuntaments de la Mancomunitat d'Aigües de les Garrigues estan assumint.

Pel que fa al risc d'incendi, tots tres alcaldes han apuntat que establiran diversos espais aptes per tirar petards durant la revetlla de Sant Joan.

Entrevistes amb Antoni Massana, alcalde de Vacarisses, Òscar Acero, alcalde de Bovera i Anna Feliu, alcaldessa de L'Albi

0:00 / 0:00

Més actualitat

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

PAPA LLEÓ

Lleó XIV saluda els fidels amb un "bon dia i bona ora" en la seva arribada a Barcelona

El Pontífex ha arrencat els actes a la capital catalana amb una homilia en part en català des de la Catedral de Barcelona

9 juny 2026

Redacció

RÀDIO ESTEL

Mercè Raga: "Intentarem arribar a un moment de profunda comunió per rebre a Lleó XIV"

El primer gran acte de Lleó XIV a Barcelona serà aquest vespre a la vetlla de pregària de l'Estadi Olímpic Lluís Companys

9 juny 2026

Redacció

PAPA LLEÓ

Les afectacions de mobilitat a Barcelona i a Montserrat per la visita del Papa

Les administracions recomanen reduir desplaçaments, fer teletreball i utilitzar el transport públic, que es reforçarà durant la visita

9 juny 2026

Redacció