En directe

Fórmula Estel

ARQUEBISBAT DE BARCELONA

L'arquebisbat de Barcelona posa en marxa el Camí de Sant Josep

L’arxidiòcesi de Barcelona té en marxa diverses iniciativesvinculades a l’Any de Sant Josep, organitzades a través del Secretariat diocesàde Turisme, Pelegrinatges i Santuaris. Entre aquestes…

3 maig 2021

Ignasi Miranda

Comparteix

L’arxidiòcesi de Barcelona té en marxa diverses iniciativesvinculades a l’Any de Sant Josep, organitzades a través del Secretariat diocesàde Turisme, Pelegrinatges i Santuaris. Entre aquestes activitats, destaca el Camíde Sant Josep. Es tracta d’un itinerari de pelegrinatge presencial o virtual ales set parròquies que hi ha a l’arxidiòcesi i que tenen com a titular SantJosep o la Sagrada Família, repartides en les ciutats de Barcelona, l’Hospitaletde Llobregat, Badalona i Mataró.

A més, s’hi inclouen quatre grans esglésies diocesanes, quesón la Catedral, on hi ha la capella de Sant Josep del Gremi de Fusters, elSeminari diocesà, que té el patriarca com a patró, el santuari de Sant Josep dela Muntanya i, per descomptat, la basílica de la Sagrada Família d’AntoniGaudí.

Els pelegrins poden adquirir una llibreta que certifica elpas per cada lloc, i l’hauran d’anar segellant un cop acabada la seva pregàriai meditació al voltant dels textos bíblics que ens parlen de Sant Josep, elsseus goigs i dolors i fragments de la Carta Patris Corde del Papa Francesc,publicada coincidint amb l’inici de l’Any de Sant Josep.

El pelegrinatge es pot realitzar ja des de dissabte passat,festa de Sant Josep Obrer, i hi ha temps fins al 8 de desembre, dia en què s’acabaràla commemoració dedicada a l’espòs de Maria, coincidint amb la Solemnitat laImmaculada Concepció. Els diocesans que participin en aquest camí de devocióespiritual rebran el seu certificat com a pelegrins de Sant Josep.

A més, a través del mateix recorregut del pelegrinatge, s’ofereixun senzill joc que podrà ajudar les famílies a participar en aquesta iniciativadiocesana, així com una proposta virtual amb la façana del Naixement de laSagrada Família, on Antoni Gaudí va incloure 11 representacions del patró de l’EsglésiaUniversal.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Àlex Martínez i Andreu Rami: "Riure del poder és més necessari que mai"

Àlex Martínez i Andreu Rami

Parlem amb l'Àlex Martínez i l'Andreu Rami, autors, lletristes i intèrprets de la comèdia musical 'Autònoms', en cartell a l'Espai Texas

8 gener 2026

Redacció

LLIBRES

MÚSICA

Jordi Novell: "La música i el disseny han de córrer en el mateix pla"

Jordi Novell

Parlem amb l'editor d’Enderrock Llibres, Jordi Novell, sobre el nou llibre 'Art & Música. Antologia gràfica de la discografia catalana'

7 gener 2026

Redacció

SOCIETAT

Badalona Acull denuncia el "menyspreu" de l'Ajuntament cap a les persones sense llar

L'entitat critica que les mesures implantades per les baixes temperatures no són útils i que s'han de flexibilitzar

7 gener 2026

Redacció