En directe

Sense distància

ESCOLES

L’Ateneu Universitari Sant Pacià inaugura el curs 2018-19

L’AteneuUniversitari Sant Pacià (AUSP) va fer el dimecres 26 de setembre un altre pasde gegant en el procés de consolidació com a institució universitària quepromou…

28 setembre 2018

Macià Grau

Comparteix

L’AteneuUniversitari Sant Pacià (AUSP) va fer el dimecres 26 de setembre un altre pasde gegant en el procés de consolidació com a institució universitària quepromou la docència i recerca del pensament cristià. Ho va fer amb lapresentació oficial del curs 2018-19, que ja és el tercer des de la sevacreació.

Precisament,durant l’acte d’inauguració, el Dr. Armand Puig, rector de l’Ateneu, vaexplicar quines són les iniciatives acadèmiques que han anat emergint durantaquests tres anys i que demostren la consolidació de l’AUSP. Una d’aquestes propostesés la vessant dels estudis musicals superiors, que s’ha anat accentuant progressivament:s’ha formalitzat un Màster en Patrimoni Musical Litúrgic, i un Diploma enMúsica Sacra, orientat a la formació dels responsables del cant i la músicalitúrgica de les parròquies i comunitats, va exposar el Dr. Puig. A més, elrector de l’Ateneu va aprofitar per destacar el gran avenç d’una de lesfacultats que integren l’AUSP, la Facultat Antoni Gaudí, que recentment ha vistreconeguts per la Generalitat de Catalunya els Graus en Història, Arqueologia iArts Cristianes com a vies d’accés al cos de professors de Secundària enGeografia i Història i al cos de professors en Arts plàstiques i Disseny.

Lainauguració del nou curs va servir també perquè el cardenal Omella, que vapresidir l’acte, anunciés els canvis i rectificacions en els càrrecs dins l’Ateneu.D’una banda, el prelat va confirmar el Dr. Armand Puig en el càrrec de rectorper tres anys més, i de altra, el Dr. Joan Planellas com a degà de la Facultatde Teologia, càrrec que ocuparà també per tres anys. Pel que fa al Dr. JaumeAymar, director de Catalunya Cristianai Ràdio Estel, ha finalitzat el seu sexenni de deganat a la Facultat deFilosofia, i és per això que s’haurà de votar un nou degà.

Desprésde presentar el nou curs, el Dr. Xavier Morlans, professor de la Facultat deTeologia de Catalunya, va impartir una lliçó inaugural, amb el títol Escletxes en el jo impermeable de Déu. Laproposta cristiana en un món secular, en la qual va explicar la situacióactual del procés de secularització: “la secularització s’ha intensificat ambels canvis accelerats de l’últim terç del segle passat, i això ha fet que lasuposada capacitat de la persona per a rebre amb bona predisposició larevelació del Déu cristià s’hagi vist com ennuvolada”.

 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Chantal Aimée: "Si féssim boicot a marques pro-Israel en massa, tindria un pes"

Chantal Aimée

Parlem amb l'actriu Chantal Aimée sobre l'obra 'Retorn a Haifa' de l'escriptor Ghassan Kanafani, actualment representada al Heartbreak Hotel

9 abril 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Tica Font: "La negociació és l'única sortida que té Trump per dir que ha guanyat la guerra"

La presidenta del Centre Delàs d'Estudis per la Pau mostra esperances que aquest dissabte es pugui obrir una via de negociació entre l'Iran i els Estats Units

9 abril 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

La Mari de Chambao: “Ser artista és una feina molt inestable i exigent”

La Mari de Chambao

Parlem amb La Mari de Chambao sobre el seu 25è aniversari i el llançament del disc 'Chambao 25 Aniversari', ple de col·laboracions estel·lars

8 abril 2026

Redacció