En directe

Completes

RÀDIO ESTEL

L'enquesta d'aquesta setmana: Esteu d'acord amb l'existència d'una tanca fronterera a Ceuta i Melilla?

A El pitjor del pitjor, un espai on parlemde temes que generen opinions molt contraposades i que es nodreix amb elsvostres punts de vista i…

22 febrer 2014

Comparteix

A El pitjor del pitjor, un espai on parlemde temes que generen opinions molt contraposades i que es nodreix amb elsvostres punts de vista i aportacions, aquesta setmana parlarem de la qüestió dela immigració. Volem vincular-ho amb la tragèdia transcorreguda a Ceuta aprincipis d’aquest mes.

S’ha escrit molt sobre el que va passar a lafrontera, on van morir 15 persones ofegades quan intentaven entrar en elterritori espanyol. Diferents mitjans de comunicació, partits polítics ialgunes ONGs han denunciat la actuació de la Guardia Civil i el fet que vanometre el deure de socors. Però no només això. Els agents van disparar pilotesde goma contra els immigrants que intentaven creuar la frontera, en un intentde dissuadir-los, tal i com el propi cos i el Ministre de Interior, Jorge Fernández Díaz, hanassegurat.

Aquesta versió poc o res té a veure amb la que undels supervivents subsaharians va oferir a TV3. Ell va relatar els fets d’unaaltra manera, va explicar que la Guardia Civil va disparar contra ells quan eren al’aigua i que van llençar gas lacrimògen que els asfixiava. De fet, culpa al’actuació del cos de la mort dels seus companys.

Al Congrés delsdiputats Esquerra Plural, una coalició formada per Izquierda Unida, IniciativaVerds, Esquerra Unida i Alternativa i la Chunta Aragonesistalidera la petició de dimissió de Fernandez Díaz. CiU, PNB i el Grup Mixt donen suport a la propostamentre el PP hi està en contra i el PSOE s’absté. El passatdimecres els diputats d'Esquerra Plural van exhibir al ple del Congrés cartellsexigint el cessament de Fernández Díaz. Per la seva banda, el president delgovern espanyol, Mariano Rajoy,va sortir en defensa del cos de la Guàrdia Civil.

La qüestió de la immigració és bastantcontrovertida i és cert que cal gestionar-la d’alguna manera, però el que vapassar a Ceuta el passat 6 de febrer i el fet que la Guàrdia Civil no només ometésel seu deure de socors sinó que també llancés gas lacrimògen i pilotes de gomacontra un grup de persones que corrien el risc d’ofegar-se, traspassa lafrontera de la legalitat i entra en el terreny de l’ètica i la moral.

Per tot plegat aquesta setmana us preguntem si esteu d'acord amb l'existència d'una tanca fronterera a Ceuta i Melilla?

Més actualitat

MOBILITAT

SOCIETAT

La plataforma Dignitat a les vies reclama un calendari “d’actuacions reals” per millorar Rodalies

Renfe

La portaveu de la plataforma Dignitat a les vies, Anna Gómez, demana posar l'usuari al centre

9 setembre 2025

Redacció

EDUCACIÓ

ENTREVISTES

Jaume Funes: "Molts joves només tenen de companyia una pantalla"

Jaume Funes

Parlem amb l'educador i psicòleg Jaume Funes sobre la gestió de l'ús de pantalles als centres escolars

9 setembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

Debat: com està el món cultural?

Quin és l'estat de la cultura catalana?

Parlem amb diverses personalitats del món cultural català per conèixer els principals reptes que haurà d’afrontar aquesta temporada.

8 setembre 2025

Redacció