En directe

Matines

RÀDIO ESTEL

Les entitats d'Església detecten abans les necessitats socials emergents

De dilluns a divendres a les 8:10am a la Fórmula Estel una persona acreditada tria 3 notícies que destaquen pels valors o oportunitats. Avui a LA TRIA…

Publicat: 07/06/2016 11:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:31

Comparteix
De dilluns a divendres a les 8:10am a la Fórmula Estel una persona acreditada tria 3 notícies que destaquen pels valors o oportunitats. Avui a LA TRIA DE NOTÍCIES Enric Benavent, professor de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés de la Universitat Ramon Llull, ha escollit aquestes:
1. El Banc d'Espanya està demanant que s'abarateixi l'acomiadament i el salari: "El governador del Banc d'Espanya demana reduir la indemnització per acomiadament i reclama més flexibilitat laboral, és a dir, contractes més precaris. És un atac a la contractació indefinida. Aquí haurem d'estar atents perquè darrera de la crisi sempre s'amaguen situacions de molta més precarietat laboral, salaris més baixos, possibilitat d'acomiadar més fàcilment, i haurem d'estar atents per no callar". 
2. Sabadell obre 243 expedients sancionadors per talls de llum a famílies vulnerables: "És un exemple de com les administracions també poden fer front a les grans empreses, que sembla que tenen la paella pel mànec en moltes coses". 
3. L'estudi de les entitats socials d'Església, presentat a Barcelona: "Aquest estudi, als mitjans, s'ha parlat poc: les entitats socials d'Església arriben a 1 milió 200 mil persones beneficiàries, un 16% de la població a Catalunya. Una altra dada és que mouen 170 milions d'euros a l'any, i un 65% provenen de fons privats, així trenquem la imatge de que sembla que l'Església la mantingui l'Estat. De cada euro que l'Estat posa, se'n treu un benefici de 4€, o sigui que són entitats molt eficients. Estem en un model que és molt proper a a la gent: treballen molt des del terrotori, molt des de la proximitat, amb una estructura molt flexible, i això fa que puguin detectar més fàcilment que altres les noves necessitats socials emergents. La crisi econòmica, les primeres que ho van detectar, van ser les entitats d'Església".

Escolta La Tria de Notícies d'aquest dimarts (minut 11)

Més actualitat

ENTREVISTES

SOCIETAT

Maixabel Lasa: "Si no respectes qui pensa diferent, no pot haver-hi convivència"

Maixabel Lasa

Parlem amb la Maixabel Lasa, vídua de l’exgovernador civil de Guipúscoa, Juan María Jáuregui, assassinat per ETA l'any 2000

24 setembre 2026

Glòria Romero, 

Xavi Toscano, 

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Ivan Herzog: "Crec que estem en el millor moment de la música de la història"

Després de 'Disco de Oro' i l'èxit d''Et prometo', arriba el segon disc d'estudi d'Ivan Herzog, 'Disco de Cristal'.

24 setembre 2026

Joan Trias, 

ESGLÉSIA CATALUNYA

SOCIETAT

Amadeu Carbó: "Els mercedaris de seguida guanyen prestigi i la seva patrona, molt estimada"

L'autor del llibre 'El patronatge de la Mare de Déu de la Mercè' destaca el suport popular en l'oficialitat de la seva festivitat

23 setembre 2026

Carme Munté, 

Guillem Andrés,