De dilluns a divendres a les 8:10am a la Fórmula Estel una persona acreditada tria 3 notícies que destaquen pels valors o oportunitats. Avui a LA TRIA DE NOTÍCIES Enric Benavent, professor de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés de la Universitat Ramon Llull, ha escollit aquestes:
1. El Banc d'Espanya està demanant que s'abarateixi l'acomiadament i el salari: "El governador del Banc d'Espanya demana reduir la indemnització per acomiadament i reclama més flexibilitat laboral, és a dir, contractes més precaris. És un atac a la contractació indefinida. Aquí haurem d'estar atents perquè darrera de la crisi sempre s'amaguen situacions de molta més precarietat laboral, salaris més baixos, possibilitat d'acomiadar més fàcilment, i haurem d'estar atents per no callar".
2. Sabadell obre 243 expedients sancionadors per talls de llum a famílies vulnerables: "És un exemple de com les administracions també poden fer front a les grans empreses, que sembla que tenen la paella pel mànec en moltes coses".
3. L'estudi de les entitats socials d'Església, presentat a Barcelona: "Aquest estudi, als mitjans, s'ha parlat poc: les entitats socials d'Església arriben a 1 milió 200 mil persones beneficiàries, un 16% de la població a Catalunya. Una altra dada és que mouen 170 milions d'euros a l'any, i un 65% provenen de fons privats, així trenquem la imatge de que sembla que l'Església la mantingui l'Estat. De cada euro que l'Estat posa, se'n treu un benefici de 4€, o sigui que són entitats molt eficients. Estem en un model que és molt proper a a la gent: treballen molt des del terrotori, molt des de la proximitat, amb una estructura molt flexible, i això fa que puguin detectar més fàcilment que altres les noves necessitats socials emergents. La crisi econòmica, les primeres que ho van detectar, van ser les entitats d'Església".
Més actualitat
POLÍTICA
política
Sense categoria
Josep Àngel Borràs, pèrit forense: "És indubtable que la foto de Mazón ha estat intervinguda, no es correspon amb l’original"

El professor de la Universitat de Barcelona i expert en falsedat documental diu que la fotografia "presenta molts artefactes que no hi haurien de ser"
14 març 2025
Redacció, 
ACTUALITAT
COVID
MEDICINA
SALUT MENTAL
SANITAT
Sense categoria
L’Hospital d’Igualada manté la Unitat de Suport Emocional als professionals sanitaris cinc anys després de la pandèmia

Aquest servei ha atès 270 sanitaris per episodis d'ansietat, depressió i estrès posttraumàtic, entre altres símptomes
13 març 2025
Redacció,