En directe

Fórmula Estel

ESCOLES

Les escoles salesianes actualitzen el model pedagògic i pastoral

Més de 600 docents dels centres salesians de Catalunya,Osca i Balears es van reunir el dimecres 4 de juliol a l’Auditori de Cornellàde Llobregat per…

11 juliol 2018

Redacció

Comparteix

Més de 600 docents dels centres salesians de Catalunya,Osca i Balears es van reunir el dimecres 4 de juliol a l’Auditori de Cornellàde Llobregat per definir un nou model educatiu pels seus alumnes. Amb el principalobjectiu de renovar el model pedagògic i pastoral, la trobada va servir per presentarel projecte Repte Jove.12, que recull dotze competències que volen que assoleixinels alumnes: compromís, crítica, comunicació, resolució, enginy, creativitat,responsabilitat, capacitat resolutiva, autonomia, resiliència, i una mentoberta.

Durant la presentació, el coordinador de les escolessalesianes, Carles Rubio, va explicar amb l’ajuda d’un vídeo que l’objectiu delprojecte és “ajudar cadascun dels nens, adolescents i joves a ser personesplenes i felices”. Per la seva banda, el professor dels salesians de MataróCarles Buetas va assenyalar que el procés, malgrat l’esforç que requerirà, “seràmolt agraït”, i que es veuran “resultats immediats”.

Des dels salesians de Terrassa, el professor Toni delÀguila va afirmar que busquen la manera que “es faci pastoral a tota l’escola”,i que aquest canvi era molt necessari: “cada vegada som més professorsconvençuts que necessitàvem una renovació”.

La resta de la informació d’aquest nou model de persona iperfil competencial de l’alumnat que proposen les escoles salesianes es potveure en el seu vídeo promocional: https://youtu.be/J7lt2kQZ1GI.

 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Ona Llibres: baula de la literatura catalana des del franquisme

Ona Llibres / Pepe Encinas

Parlem amb l'escriptora i directora de la llibreria, Iolanda Batallé, sobre els orígens del projecte i els sis anys a l'espai de Pau Claris

3 juliol 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

SOCIETAT

El 'gir catòlic' juvenil: més pronunciat en homes que en dones

El sociòleg i expert en processos de secularització, Rafael Ruiz Andrés, exposa que les dones canalitzen l'espiritualitat fora de les religions

3 juliol 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Jordi Sales i Esther Barcelona: "Les llegendes també defineixen qui som com a país"

Jordi Sales i Esther Barcelona

Parlem amb Jordi Sales i Esther Barcelona, impulsors del projecte Unitat de Llegenda, sobre el seu llibre 'Mites i llegendes catalans'

2 juliol 2026

Redacció