
Veneçuela ha viscut una nit tràgica amb dos terratrèmols consecutius de 7,2 i 7,5 graus que ha deixat el país devastat. Ja s'han comptabilitzar 164 morts i el Servei Geològic dels Estats Units estima que pot haver-hi entre 10.000 i 100.000 morts, a més d'una pèrdua d'entre l'1 i el 7% del PIB. Alhora, s'espera que en els pròxims dies o setmanes hi hagi rèpliques de magnitud 5 o 6.
Joan Martínez-Bofill, vicepresident del Col·legi de Geòlegs, exposa a El Matí a Ràdio Estel que Veneçuela és una zona de gran activitat sísmica que, combinada amb la gran població i edificis precaris per aquestes situacions, provoquen aquesta devastació. Per altra banda, diu que hi ha altres moviments en el terreny, com les esllavissades que ensorrin edificis o la liqüefacció. Així que caldrà estar atents de les conseqüències indirectes del terratrèmol.



