En directe

Fórmula Estel

INTERNACIONAL

Les esllavissades i la liqüefacció, les conseqüències indirectes del terratrèmol

Joan Martínez-Bofill, vicepresident del Col·legi de Geòlegs, avisa dels perills indirectes del terratrèmol a Veneçuela

Publicat: 25/06/2026 12:40 Actualitzat: 14/07/2026 13:38 per Guillem Andrés, Mercè Raga

Comparteix

Veneçuela ha viscut una nit tràgica amb dos terratrèmols consecutius de 7,2 i 7,5 graus que ha deixat el país devastat. Ja s'han comptabilitzar 164 morts i el Servei Geològic dels Estats Units estima que pot haver-hi entre 10.000 i 100.000 morts, a més d'una pèrdua d'entre l'1 i el 7% del PIB. Alhora, s'espera que en els pròxims dies o setmanes hi hagi rèpliques de magnitud 5 o 6.

Joan Martínez-Bofill, vicepresident del Col·legi de Geòlegs, exposa a El Matí a Ràdio Estel que Veneçuela és una zona de gran activitat sísmica que, combinada amb la gran població i edificis precaris per aquestes situacions, provoquen aquesta devastació. Per altra banda, diu que hi ha altres moviments en el terreny, com les esllavissades que ensorrin edificis o la liqüefacció. Així que caldrà estar atents de les conseqüències indirectes del terratrèmol.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Joan Martinez-Bofill

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga