En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Les germandats i confraries de Sevilla volen mantenir viva la Setmana Santa

Estem vivint aquests dies una Setmana Santa especial, des de casa. Aquest dimarts en el programa 'A Primera Hora', hem viatjat virtualment fins a Sevilla,…

7 abril 2020

Comparteix
Estem vivint aquests dies una Setmana Santa especial, des de casa. Aquest dimarts en el programa 'A Primera Hora', hem viatjat virtualment fins a Sevilla, per conèixer com es viu a la capital andalusa aquesta Setmana Santa tan diferent, sense processons, sense passos, sense tota aquesta passió. Francisco Vélez de Luna, president del Consell General de Germandats i Confraries de Sevilla, ha assegurat que “no podíem pensar en aquesta situació ni en el pitjor malson". En aquesta línia, ha admès que "era inimaginable, tret d’una pel·lícula de ciència-ficció”. 
L’impacte de la Setmana Santa es calcula en 400 milions d’euros per a la ciutat, i també serà crític per a les germandats. Segons ha explicat el president del Consell General sevillà, aquestes entitats de pietat popular “han perdut les principals fonts d’ingressos per poder gestionar-se”. A més, ha afegit que “és la situació més crítica en moltes dècades”.
En un altre moment de l’entrevista, Vélez de Luna ha explicat a Ràdio Estel que, tot i no poder sortir al carrer, “la  gent es creix davant l'adversitat”. En aquest context, ha posat l’exemple precisament de Sevilla, que “segueix penjant les imatges als balcons”, com també ha dit, i ha comentat que “s’estan transmetent per internet vídeos d’altres anys”. El responsable de les confraries i germandats ha assegurat que es pot comprovar que “segueix viva la flama i cal mantenir-la”. D’altra banda, Vélez de Luna ha remarcat la bona connexió entre les germandats andaluses i catalanes. Segons el president del Consell General de les Germandats i Confraries de Sevilla, “sempre n’hi ha hagut i s'han de donar suport ara més que mai”. 
A més, Vélez de Luna ha explicat que la Mare de Déu del Rocío no s’ha pogut traslladar ni a la seva ermita. També ha dit que, per aquest motiu, “cal preparar-se perquè se suspenguin moltes altres convocatòries els propers mesos”. El president de l’entitat també ha explicat que “s’ha parlat de passar la Setmana Santa simbòlicament a setembre o octubre”, tot i que ell creu que “la Setmana Santa és quan és”. I per això, ha dit que no veu “celebrar-la més endavant, tot i que potser es pot fer alguna cosa” fora de les dates pròpies.
Pots tornar a escoltar l'entrevista AQUÍ

Més actualitat

ENTREVISTES

SOCIETAT

Jordi Faulí: "La Sagrada Família és el mateix projecte de Gaudí, enriquit i millorat per l'art i les tecnologies de cada moment"

L'arquitecte director de la Sagrada Família desgrana les obres i les perspectives de futur del temple de Gaudí

22 juny 2026

Redacció

ENTREVISTES

SOCIETAT

Famílies d'acollida: "L'adaptació no és fàcil, però és un procés meravellós"

A Catalunya hi ha prop de 260 infants menors de 6 anys, pendents d’acollida, 115 dels quals tenen menys de 2 anys

19 juny 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Los Manolos: "La rumba catalana gaudeix de molt bona salut"

Los Manolos

Parlem amb Xavi Calero i Toni Pelegrín, membres de Los Manolos, sobre el seu pròxim concert al Poble Espanyol i la seva trajectòria

19 juny 2026

Redacció