En directe

La nit és nostra

RÀDIO ESTEL

Les noves normes gramaticals i ortogràfiques del català

Aquest dimarts, a Ràdio Estel, us preguntem: Estàs d’acord amb la nova normativa de la llengua catalana, amb la reducció d’accents diacrítics i altres canvis?…

Publicat: 19/12/2016 20:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:31

Comparteix
Aquest dimarts, a Ràdio Estel, us preguntem:
Estàs d’acord amb la nova normativa de la llengua catalana, amb la reducció d’accents diacrítics i altres canvis?
- Sí. Ajuda a simplificar l’ortografia en paraules que ja es diferencien pel context.
- No. Es desvirtua el sentit de les diferències fonètiques.
- No ho sé. L’únic que em preocupa és que millori el nivell en l’ús del català.
En el programa El mirador de l'actualitat (19:25h) parlarem aquest dimarts de la nova gramàtica de la llengua catalana que ha publicat l’Institut d’Estudis Catalans, sobre els diacrítics i altres canvis, inclosos en «l’obra Ruaix», un llibre presentat recentment:
- La conveniència o no de revitalitzar la llengua catalana amb aquesta simplificació.
- La importància d’una bona qualitat en l’aprenentatge del català als centres educatius, a les famílies i a la societat en general.
En el col·loqui, participaran Joan Ferrer i Costa, hebraista i exsecretari de Joan Coromines, degà de la Universitat de Girona, Marcel Fité, professor de literatura catalana i escriptor i  Ramon Sangles, president de l’Associació Clarícia i lingüista i exdirector de la revista ‘Llengua Nacional'.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Jumon Erra, Pol Sanuy i Assun Planas: "Si volem que la indústria del musical a casa nostra begui també de les nostres històries, s’ha de fer des de la base"

Jumon Erra, Pol Sanuy i Assun Planas

Parlem amb Jumon Erra, Pol Sanuy i Assun Planas sobre 'Un refugi al sol', un musical de creació pròpia que és un cant a la llibertat

14 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

PAPA LLEÓ

Pronòstic favorable per al papa Lleó XIV després de l’operació de pulmó

El Papa Lleó XIV (VATICAN MEDIA)

El pneumòleg Miquel Ferrer destaca que el tumor s’ha pogut extirpar completament, tot i que caldrà esperar els resultats definitius

14 octubre 2026

Glòria Romero, 

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Hèctor Claramunt i Mònica Pérez: "No cal anar a deprimir-se sempre al cinema"

Hèctor Claramunt

Parlem amb el director i guionista Hèctor Claramunt i l'actriu Mònica Pérez sobre 'Escape Room 2', la seqüela de l'èxit teatral fet pel·lícula

13 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias,