En directe

La Missa de cada dia

ACTUALITAT

Les obres de prolongació de la línia L8 dels Ferrocarrils es licitaran aquesta tardor

La prolongació de la línia L8, que connectarà Plaça Espanya amb l'estació de Gràcia, començarà a ser una realitat aviat, segons ha avançat Miquel Buch, president d'Infraestructures.cat

Publicat: 26/09/2022 10:29 Actualitzat: 26/09/2022 13:49 per Redacció

Comparteix

La prolongació de la línia L8, que ha de connectar la Plaça Espanya amb l'estació de Gràcia, començarà a ser una realitat aviat. El president de l'empresa pública Infraestructures.cat, Miquel Buch, ha avançat a Ràdio Estel que les obres es licitaran aquesta tardor. Amb aquesta nova infraestructura quedaran unides les línies del Vallès i Llobregat-Anoia d'FGC.

Planta Alstom, on es fabriquen els trens que cobriran la futura línia FGC a l'aeroport. ACN
Planta Alstom, on es fabriquen els trens que cobriran la futura línia FGC a l'aeroport. ACN

Miquel Buch ja ha avisat que "no seran unes obres fàcils" i que no per això s'han de deixar de fer. Per això, davant les dificultats que es puguin trobar, Buch no s'ha aventurat a detallar un calendari d'execució.

En aquest mateix sentit, s'ha expressat quan se li ha preguntat per les obres de la Línia 9 del metro de Barcelona, que ha de quedar enllestida l'any 2027. Per a Miquel Buch, però, fixar una data de finalització amb una infraestructura com aquesta és arriscat, perquè "si apareix algun element extraordinari, les obres es tornaran a demorar". "No és el mateix aixecar una paret o construir un institut, que foradar un túnel per sota de Barcelona", ha argumentat el president d'Infraestructures.cat. Ha explicat, també, que ara mateix la tuneladora de l'L9 està foradant a l'altura del carrer Manuel Girona de la capital catalana.

Crisi de govern

Preguntat per la relació entre Junts i Esquerra, Miquel Buch -que va ser conseller d'interior durant el govern de Quim Torra- ha preferit no mullar-se sobre si Junts ha de sortir del govern. Tot i això, creu que els dos partits "trobaran punts en comú" i ha recordat que en un govern de coalició "no tot és plàcid".

Entrevista a Miquel Buch, president d'Infraestructures.cat i exconseller d'Interior

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joel Joan: "Als catalans ens debilita molt voler caure bé a tothom"

Joel Joan

Parlem amb Joel Joan sobre 'Bons i Dolents', la seva última comèdia dirigida per Nelson Valente al Teatre Condal de Barcelona

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ACCIÓ SOCIAL

Juanjo Ortega: "La soledat no desitjada es pot prevenir"

Juanjo Ortega

Parlem amb Juanjo Ortega, director de l’Obra Social Sant Joan de Déu, sobre la Setmana contra la Soledat No Desitjada

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

SOCIETAT

Els investigadors demanen una estratègia de preparació davant l'arribada de fenòmens climàtics extrems

Més de 600 científics llancen un crit d’alerta davant la possibilitat que el planeta visqui un episodi especialment intens del fenomen del Niño

22 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,