En directe

Fórmula Estel

SANITAT

Sense categoria

Les residències creuen que la retirada de les mascaretes arribarà abans de Sant Joan

La presidenta d’ACRA, Cinta Pascual, ha recordat que les residències ja fa temps que demanen que s’acabi l’obligació de portar-les i que ara és el moment de prendre la decisió

25 abril 2023

Redacció

Comparteix
Plans generals d'usuàries de la residència l'Hospital de Camprodon (Ripollès) el 28 de juny del 2021 (Horitzontal)

El Govern va retirar l'obligació de portar la mascareta al transport públic el 8 de febrer, però no la va eliminar als centres sanitaris, als dentistes, a les residències de persones de la tercera edat i als centres sociosanitaris. Ara, el departament de Salut demanarà al govern espanyol que només s’hagi de portar quan sigui necessari. És a dir, que la portin les persones amb malalties respiratòries o els que tinguin símptomes de Covid, els qui hagin d’atendre persones vulnerables o treballadors sanitaris que treballin a les unitats de malalties respiratòries.


Qui ja fa temps que demana que es retiri la mascareta són les residències de gent gran. La presidenta de la patronal del sector, Cinta Pascual, ha insistit en una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel' que la mascareta impedeix la comunicació amb la gent gran, sobretot entre la que pateix demència avançada o sordera. “Els avis han anat acceptant tots els esforços que se’ls hi ha demanat, però ja és hora que es recuperi la normalitat i ens puguem comunicar com ho fèiem abans, sense una mascareta que impedeixi poder llegir el llavis o ens amagui les expressions de la cara”, ha apuntat Pascual.

“Els avis han anat acceptant tots els esforços que se’ls hi ha demanat, però ja és hora que es recuperi la normalitat i ens puguem comunicar com ho fèiem abans, sense una mascareta que impedeixi poder llegir el llavis o ens amagui les expressions de la cara"

La presidenta de l’Associació Catalana de Recursos Assistencials ha afegit que els centres residencials creuen que “la retirada de la mascareta arribarà abans de Sant Joan per poder passar una bona revetlla amb normalitat”. Pascual ha sentenciat que “ara” és el moment de fer-ho.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Emma Stratton: “El meu lema és humanitzar la clàssica”

Emma Stratton

Parlem amb la pianista Emma Stratton sobre la seva trajectòria i els reptes i alegries d’un any ple de debuts i reconeixements

9 desembre 2025

Redacció

SOCIETAT

Élite Taxi reclama aturar "la massacre dels vehicles VTC"

Els taxistes reclamen ser escoltats en la negociació de la llei que ha de restringir l'activitat dels vehicles VTC

9 desembre 2025

Redacció

MOBILITAT

SOCIETAT

El traspàs de Rodalies: "Hem de collar perquè les inversions no parin"

Joan Carles Salmeron, director del Centre d’Estudis del Transport 'Terminus', avisa de les claus del traspàs per aquest 2026

9 desembre 2025

Redacció