En directe

l'Escalinata

VATICÀ

Les vacances, un temps noble per enriquir la vida

El Vaticà ha presentat el missatge per a la Jornada Mundial del Turisme que se celebra el 27 de setembre i que per primer cop…

Publicat: 03/08/2017 12:08 Actualitzat: 13/10/2021 20:30 per ACI

Comparteix

El Vaticà ha presentat el missatge per a la Jornada Mundial del Turisme que se celebra el 27 de setembre i que per primer cop ha estat publicat pel nou Dicasteri per al Servei del Desenvolupament Humà Integral, el prefecte del qual és el cardenal Peter Turkson.

El missatge diu que “el temps de vacances no pot ser, de fet, pretext ni per a la irresponsabilitat ni per a l’explotació: és més, és un temps noble, en el qual cadascú pot enriquir la pròpia vida i la dels altres”.

En aquesta ocasió, la jornada tindrà com a títol El turisme sostenible com a instrument de desenvolupament. El Vaticà recorda que el darrer Baròmetre de l’Organització Mundial del Turisme, referit al 2016, “puja a uns 1.235 milions el nombre d’arribades turístiques internacionals”.

El document subratlla l’ensenyament de la Doctrina Social de l’Esgésia en aquest aspecte: “L’autèntic desenvolupament no es redueix al simple creixement econòmic.” Perquè sigui autèntic, ha de ser integral, “promoure tots els homes i tot l’home”.

Com a turisme sostenible, destaca que ha de ser responsable, no destructiu ni perjudicial per al medi ambient ni per al context sociocultural en el qual incideix, respectuós amb les poblacions i el patrimoni i no ha d’oblidar els més vulnerables de la societat.

En la línia del papa Francesc, el text indica que “els cristians volem oferir la nostra contribució perquè el turisme pugui ajudar al desenvolupament dels pobles, especialment dels més desafavorits”. En aquest sentit, demana posar en el centre la persona humana: “Respectem la dignitat de cadascú i la interacció relacional entre els homes; compartim el principi del destí comú de la família humana i el destí universal dels béns de la terra. L’ésser humà no actua, per tant, com a amo, sinó com a ‘administrador responsable’.”

Finalment, el Vaticà proposa un “turisme amb rostre humà”, que es pot concretar en “projectes de ‘turisme comunitat’, ‘de cooperació’, ‘de solidaritat’, així com en la valoració del seu important patrimoni artístic, que és un autèntic ‘camí de la bellesa’”.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TELEVISIÓ

Pol Rodríguez: "Hi ha fons d'inversió que no tenen cap tipus d'ètica ni de moral"

Pol Rodríguez

Parlem amb Pol Rodríguez, director i creador de 'Ravalejar', la sèrie d'HBO sobre la crisi d'habitatge a Barcelona protagonitzada per Enric Auquer

17 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

POLÍTICA

Eva Pous, Alerta Solidària: "L'amnistia no retorna el patiment ni l'estatus polític"

Alerta Solidària assegura que no hi ha possibles interpretacions que puguin els jutges fer per no aplicar l'amnistia

17 juliol 2026

Guillem Andrés

Xavi Toscano

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Marc Artigau: "El sistema està dissenyat perquè el jo superi el nosaltres"

Marc Artigau

Parlem amb l’escriptor i dramaturg Marc Artigau sobre el seu darrer llibre 'Aquest serà el nostre pou', un recull de contes que explora la maldat quotidiana

16 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias