En directe

Fórmula Estel

ACTUALITAT

Les víctimes de l'accident de l'Àlvia a Galícia lamenten que Adif i Renfe encara no hagin demanat perdó nou anys després

En una entrevista a Ràdio Estel, el portaveu de la plataforma Víctimas Alvia 01455, Arturo Domínguez, ha dit que "és incomprensible que en ple segle XXI no es vulgui investigar".

7 octubre 2022

Redacció

Comparteix

Aquesta setmana ha començat el judici per aclarir les causes de l'accident d'un tren Àlvia a Galícia el juliol de l'any 2013, en què van morir 80 persones i 175 més van quedar ferides. Els únics acusats són el maquinista i l'ex cap de seguretat d'Adif. De fet, en la sessió del judici d'aquest dimecres, el conductor del tren va demanar perdó a les víctimes i no per primera vegada, perquè mesos després de l'accident ja ho va fer per escrit.

El País TV

Les víctimes, però, lamenten que ni Renfe ni Adif hagin fet el mateix pas que el maquinista i que hagin intentat ocultar la veritat dels fets. En una entrevista a Ràdio Estel, el portaveu de la plataforma Víctimas Alvia 01455, Arturo Domínguez, ha dit que "és incomprensible que en ple segle XXI no es vulgui investigar" i critica que durant el procés d'instrucció de la causa "hi ha hagut ocultació d'informació per part de Renfe i Adif i inacció del fiscal".

"Al procés d'instrucció de la causa hi ha hagut ocultació d'informació per part de Renfe i Adif i inacció del fiscal"

En aquest sentit, Domínguez creu que s'hauria hagut de fer una investigació independent abans de començar el judici, perquè si no "arrenca coix". A més, ha criticat que l'única investigació que es va fer va ser a través de la Comissió d'Investigació d'Accidents Ferroviaris, que forma part del Ministeri de Foment i "que està formada per directius i exdirectius d'Adif i Renfe". La conclusió d'aquesta investigació és que l'accident va ser culpa del maquinista, un fet que per a Domínguez "és incomprensible" perquè tenint en compte els sistemes de seguretats que hi ha "no es pot deixar en mans d'un maquinista la vida de 275 persones".

Sobre això, Domínguez ha explicat que el dia de l'accident, el sistema de seguretat de la via, que podia haver frenat el tren, "estava desconnectat perquè generava retards a la línia" i també s'ha mostrat "indignat" perquè Renfe va ignorar un correu d'un cap de seguretat que va alertar de la perillositat de la corba on va tenir lloc el sinistre.

"El sistema de seguretat de la via estava desconnectat"

Durant tots aquests anys, la plataforma de víctimes s'ha anat reunint amb els diferents ministres del govern espanyol, però "només hem trobat paraules, no fets", ha dit Arturo Domínguez. A més, ara fa pocs dies va sortir una carta on la ministra de foment d'aleshores, la popular Ana Pastor, "amenaçava" a la Unió Europea que no fes públic un informe que criticava la investigació de l'accident que havia fet el govern espanyol.

Entrevista a Arturo Domínguez, portaveu de la plataforma Víctimas Alvia 01455

0:00 / 0:00

Més actualitat

HABITATGE

El Sindicat de Llogateres demana a Illa que “recuperi” la regulació dels lloguers de temporada d'ERC 

Sindicat de Llogateres

En una entrevista a Ràdio Estel, el portaveu Enric Aragonès veu necessari regular els lloguers de temporada davant “l’incompliment”

17 setembre 2024

Redacció

AUDIOS

SANITAT

Canvis en el calendari de vacunació 2025 d'infants i joves

calendari de vacunació 2025

Els principals canvis es donen en patologies com la tos ferina, el rotavirus i el papil·loma humà

16 setembre 2024

Redacció

AUDIOS

SANITAT

6 milions de persones pateixen insomni crònic a Espanya

insomni crònic

La CAMFiC (Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària) alerta de l'ús creixent de fàrmacs per a combatre aquesta patologia a totes les franges d'edat.

13 setembre 2024

Redacció