
La condemna a Marine Le Pen per malversació de fons europeus ha sacsejat l'escenari polític francès. Tot i això, la candidata d'Agrupació Nacional ha reafirmat que es presentarà a les eleccions presidencials, previstes per l'any vinent. El politòleg Guillem Pursals, però, considera que aquesta decisió pot debilitar el seu propi partit en els resultats electorals.
Pursals també comenta a El Matí a Ràdio Estel com des del propi electoral d'AN s'ha marcat el discurs que serà el poble qui jutgi a Le Pen a les urnes. "Ja no és el fet de si és culpable o no, aquest debat l'han obviat", lamenta. Aquesta narrativa, alhora, s'alimenta de la desconfiança de l'extrema dreta en les institucions europees. A més, la condemna arriba en un escenari després de les crisis constants de govern i una economia ressentida.
L'esquerra i el centre francès també estan assenyalant que una persona culpable es presenti a les eleccions. Tot i això, el politòleg subratlla que s'ha de fer un replantejament de com seran les eleccions i concretar blocs. "No podem tenir sis candidats de centre", sosté.



