En directe

Fórmula Estel

PAPA FRANCESC

L'Església busca donar més veu a les víctimes de la pederàstia

Trobar noves formes per donar més veu a les víctimes de la pedofília és el compromís assumit, i expressat aquest dilluns, per la Pontifícia Comissió…

Publicat: 27/03/2017 19:40 Actualitzat: 13/10/2021 20:30 per @IgnasiMiranda

Comparteix
Trobar noves formes per donar més veu a les víctimes de la pedofília és el compromís assumit, i expressat aquest dilluns, per la Pontifícia Comissió per la Protecció dels Menors. Després de la 8a assemblea plenària d’aquest organisme, que s'ha completat després de tres dies de treball, els seus representants, en un comunicat fet públic aquest dilluns, han agraït a Marie Collins el seu gran compromís contra la pederàstia, alhora que defensen i desitgen que una víctima d’abusos, quan escriu a l’oficina de la Santa Seu, pugui rebre sempre ràpidament una resposta, en la línia de la transparència. Recordem que Marie Collins renunciava a la seva col•laboració amb la comissió argumentant, ara fa uns dies, manca de transparència i ajuda dins la Santa Seu.
D'altra banda, els bisbes del Canadà, en visita Ad Limina Apostolorum al Vaticà, han estat rebuts aquest dilluns al matí pel Papa en audiència. Entre altres desafiaments i problemàtiques pastorals, els prelats han comentat qüestions bioètiques com ara la reproducció assistida, la maternitat subrogada, la clonació humana, l’eutanàsia, el suïcidi assistit o les unions entre persones del mateix sexe, totes molt acceptades al país.
Amb 35 milions d’habitants, el Canadà és com un mosaic de pobles de diversos orígens, reagrupats en dues àrees culturals i lingüístiques, l’anglòfona i la francòfona, vinculades a la colonització. A nivell religiós, més d’un 40 per cent dels canadencs són catòlics, un terç de la població protestants, un 2 per cent musulmans i la resta, un 1 per cent cadascuna, estan repartits entre les creences budista i hinduista. La nova evangelització i la priorització de la persona humana a nivell social, així com la justícia i la protecció del medi ambient, han estat temes comentats igualment per l’Episcopat del Canadà. També han parlat, entre les realitats més doloroses, dels casos d’abusos i maltractaments a menors perpetrats en el passat i reconeguts per la mateixa Església canadenca demanant perdó.

Novament '24 hores per al Senyor'
Divendres i dissabte van estar obertes moltes esglésies de tot elmón ininterrompudament dins la iniciativa ’24 hores per al Senyor’, promoguda pel Pontifici Consell per a la Promoció de la Nova Evangelització. Amb el lema “Jo vull misericòrdia”, s’ha ofert en molts temples la possibilitat de fer adoració eucarística i rebre el perdó a través del sagrament de la Reconciliació. A Roma, van estar obertes les esglésies de Santa Maria in Trastevere i la delle Stimmate di San Francesco. El Papa invitava aquests dies passats de manera explícita a viure amb fe aquesta convocatòria dins el temps de gràcia que és la Quaresma.
Finalment destaquem que, aquest dijous a l'Església de Santa Maria de la Pietat al Camposanto Teutònic de la Ciutat del Vaticà, tindrà lloc a les 18.00 hores un concert organitzat pel Pontifici Comitè de Ciències Històriques, en què s’interpretarà música de la Reforma.

Es pot escoltar AQUÍ l'edició de Diari del Papa corresponent a aquest dilluns 27 de març

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Marc Artigau: "El sistema està dissenyat perquè el jo superi el nosaltres"

Marc Artigau

Parlem amb l’escriptor i dramaturg Marc Artigau sobre el seu darrer llibre 'Aquest serà el nostre pou', un recull de contes que explora la maldat quotidiana

16 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

POLÍTICA

Guillem Soler: "La clau està en la contundència en què el Tribunal Constitucional avali l’amnistia"

El magistrat de Civil de Barcelona i portaveu d'Àgora Judicial analitza la decisió del TJUE d'aquest dijous

16 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Xavi Duch i Marc Pociello: "Costa molt que la gent vagi a les sales de proximitat"

Xavi Duch i Marc Pociello

Parlem amb els actors Xavi Duch i Marc Pociello sobre 'No són maneres de tractar una dona', un musical dirigit per Xènia Reguant i Maria Garrido

15 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias