En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA MÓN

L’Església condemna la matança de Gaza i critica durament la decisió de Trump

Un dia després que l’exèrcit israelià matés 44palestins i deixés més de 1.500 ferits a la Franja de Gaza, la ciutat deJerusalem s’ha despertat avui…

15 maig 2018

Redacció

Comparteix

Un dia després que l’exèrcit israelià matés 44palestins i deixés més de 1.500 ferits a la Franja de Gaza, la ciutat deJerusalem s’ha despertat avui immersa en la tristesa: “Avui, tots els cristiansde Jerusalem, totes les esglésies i tots els palestins estan units per un únicsentiment: la tristesa.” Així ho ha expressat als mitjans de comunicació elvicari patriarcal de Jerusalem i Palestina, Giacinto-Boulos Marcuzzo, que haposat de manifest també el seu rebuig a la decisió de Trump: “Va en contra dela història, contra la justícia i el bé de la població de Jerusalem.” La seva haestat només una de les nombroses reaccions que diversos càrrecs dins l’Esglésiahan fet públiques per condemnar la matança de Gaza, i a la vegada mostrar laseva disconformitat amb la gestió de Trump.

Precisament un dels més contrariats amb elpresident nord-americà ha estat el pare Ibrahim Faltas, responsable per part dela Custòdia de Terra Santa de les relacions entre Israel i Palestina, que haexplicat que la decisió de Trump ha fracturat la societat israeliana: “La decisióde Trump no només ha desencadenat el ressentiment palestí, sinó que hafracturat la societat israeliana. Aquí a la ciutat hi ha israelians que fanfesta i d’altres que protesten”. Faltas, a més, ha volgut destacar també que lasituació actual no té precedents: “No havia vist mai res semblant, mai tantaràbia per part dels palestins. Em temo el pitjor per a demà”, ha afirmat.

Per la seva banda, la Santa Seu també ha volgutmostrar el seu suport cap a les víctimes, a la vegada que ha fet una crida a lajustícia i al respecte mutu, com mostren les paraules del cardenal LeonardoSandri, prefecte de la Congregació per a les Esglésies Orientals: “La posturade la Santa Seu és clara: que hi hagi dos estats i que tots puguin conviure enla justícia, en la llibertat i en el respecte mutu.”

 

 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Josep Nualart: "L'operatiu de Puigdemont és una cadena de 'Bàrbares'"

Josep Nualart

Josep Nualart presenta 'Tres dies d’agost', una crònica periodística sobre el retorn del president Puigdemont a Catalunya

13 juny 2025

Redacció

POLÍTICA

"Els socis de govern ara tenen més capacitat de pressió"

Pedro Sánchez

Gema Sánchez, politòloga de la Universitat Complutens de Madrid, creu que sortiran més escàndols i que hi haurà un avançament electoral

13 juny 2025

Redacció

SOCIETAT

Plataformes contràries a l'ampliació de l'aeroport asseguren que el projecte "és un document molt 'cutre' i amb pocs detalls"

Aeroport del Prat

Elena Idoate, membre de les plataformes 'Ni un pam de terra' i 'Zeroport' assegura que l'ampliació és un instrument de propaganda.

13 juny 2025

Redacció