En directe

El Matí a Ràdio Estel

ESGLÉSIA MÓN

L'Església portuguesa demana solidaritat davant dels incendis

El bisbe de la diòcesi de Setubal, Mons. José Ornelas, ha lamentat la pèrdua de vides i de béns en l'onada d'incendis forestals que afecten…

12 agost 2016

Redacció

Comparteix

El bisbe de la diòcesi de Setubal, Mons. José Ornelas, ha lamentat la pèrdua de vides i de béns en l'onada d'incendis forestals que afecten sobretot el nord de Portugal i l'illa de Madeira. I ha fet una crida a "actituds de comunió i solidaritat" amb els afectats.

Mons. Ornelas ha demanat a parròquies i comunitats que es mobilitzin per recollir donacions, especialment en les misses d'aquest cap de setmana. Les donacions es poden fer també a través de Càritas Portugal.

El prelat vol que els cristians facin arribar als germans que pateixen un missatge "d'esperança i solidaritat per reconstruir les seves vides". El bisbe, natural de Madeira, ha assenyalat que en aquest Any de la Misericòrdia hi ha "raons especials" que se sumen a l'impuls natural i permanent d'ajudar els més necessitats.

Igualment, ha valorat els testimonis de "coratge i entrega" dels bombers i altres persones implicades en la lluita contra els incendis, perquè "són una lliçó sobre la importància de la solidaritat".

D'altra banda, ha assegurat que els incendis forestals "no són una fatalitat" anual. En aquest sentit, ha advertit que es podrien evitar si es prenguessin "mesures més eficaces" tant per part de les autoritats com dels ciutadans. Segons Mons. Ornelas, "els incendis no són, en la majoria de casos, una cosa inevitable".

Més actualitat

SOCIETAT

Un món de pantalles: "Hem de protegir els nostres fills"

La pediatra especialista María Angustias Salmerón destaca que cal observar què deixem de fer quan no estem amb pantalles

13 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

Pep Morella: "La història d’aquest país no es pot escriure sense la dels ateneus"

Pep Morella

Parlem amb Pep Morella, president de la Federació d’Ateneus de Catalunya, sobre els 40 anys de feina per enfortir el teixit cultural del país

13 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Héctor Tejedo: "El jazz és el gènere que representa la improvisació"

Parlem amb Héctor Tejedo sobre el seu disc 'The Single Petal of a Rose', on ret homenatge a l’univers de Duke Ellington

12 novembre 2025

Redacció