En directe

Visita apostòlica del Papa Lleó XIV

ACTUALITAT

L’eurodiputat de Junts, Toni Comín, insta al Tribunal de Luxemburg que l’estat de dret que es planteja a Polònia sigui el mateix que a Espanya

En una entrevista a Ràdio Estel, Comín ha assegurat que “és una realitat que el silenci d'Europa, davant del que fa Espanya, estigui minvant les bases del sistema europeu”.

21 octubre 2021

Comparteix

El desafiament que ha plantejat el Tribunal Constitucional de Polònia, en què assegura que la justícia nacional del país està per damunt de les resolucions que pugui prendre la Justícia Europea, ha derivat en una crisi política important. En una entrevista a Ràdio Estel, el diputat de Junts per Catalunya al Parlament Europeu, Toni Comín, ha insistit que la rotunditat amb què les institucions europees s'han plantejat defensar l'Estat de dret a Polònia ha de ser exactament la mateixa amb què es plantegin defensar l'Estat de dret a Espanya. Assegura que "és una realitat que el silenci d'Europa, davant del que fa Espanya, estigui minvant les bases del sistema europeu".

Pla mitjà de l'eurodiputat de Junts Toni Comín durant una roda de premsa a l'Eurocambra, el 3 de juny del 2021. (Horitzontal)

Comín també es qüestiona sobre "quina serà la justificació que tindrà l'advocacia de l'estat per no atorgar-los-hi la immunitat cautelar perquè, segons Llarena, l'euroordre segueix vigent".

D'altra banda, l'eurodiputat no ha volgut passar per alt el proper debat que tindrà la Unió Europea sobre aixecar les patents contra les vacunes de la covid-19. Comin sosté que és vital que s'aixequin i la indústria farmacèutica del sud pugui produir de manera massiva vacunes. L'exconseller de Salut ha qualificat de "dramàtica la irresponsabilitat de l'estat europeu per oposar-se a aixecar la patent de les vacunes".

Més actualitat

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

ESGLÉSIA ESPANYA

RÀDIO ESTEL

Ràdio Estel fa un desplegament especial per seguir en directe el viatge de Lleó XIV

Ràdio Estel emetrà tots els actes que el Pontífex faci a Catalunya i farà un seguiment especial del viatge a Madrid i les Canàries

5 juny 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

David Abadías: "Sempre hem estat gent arrelada a la terra i amb el desig de celebrar la fe amb la nostra llengua"

El Bisbe auxiliar de Barcelona reiterà que el català estarà present en els actes del Papa Lleó XIV a Catalunya

5 juny 2026

Redacció

ENTREVISTES

Coia Valls: "La Sagrada Família és el que passa entre pedra i pedra"

L'autora d''El somni de Gaudí' destaca totes les persones anònimes que han col·laborat a construir la Sagrada Família

5 juny 2026

Redacció