13 morts i 35 ferits a l'aeroport internacional de Brusel·les, i 10 morts a l'estació de Metro de Maelbeek. Aquest és el balanç a les 10:39 del matí d'aquest dimarts 22 de març. La Fiscalia belga ha confirmat que es tracta d'un atemptat terrorista.
Cap a les 8 del matí, hi ha hagut dues explosions a l'aeroport internacional de Zaventem, a la capital belga, que han afectat els taulells de facturació de sortida de la companyia nord-americana American Airlines, on hi havia en aquell moment desenes de persones. Pocs minuts després de les 9 del matí, hi ha hagut una o diverses explosions més a l'estació de metro de Maelbeek, al barri de les institucions europees. Hi ha una desena de morts, segons la televisió pública flamenca.
Aquest matí de dimarts a la Fórmula Estel estem recollint testimonis i valoracions.
Des de l'Aeroport del Prat de Barcelona, l'eurodiputat d'Iniciativa Ernest Urtasun, que no ha pogut agafar el vol per anar a Brussel·les, ha explicat a Ràdio Estel que l'equip que treballa amb ell "ara té molta por. Hi ha poqueta gent al Parlament Europeu. Molta gent s'ha quedat a casa. S'ha decretat la màxima alerta. Hi ha molt nerviosisme. Estem esperant que la cadena d'atemptats s'acabi amb Maelbeek. Avui és un dia sobretot per solidartizar-se".
"L'estació de Metro que utilitzem habitualment. La parada de Maelbeek és la que utilitzen la majoria dels treballadors del Parlament Europeu", ha apuntat Ernest Urtasun. I Arantxa Calvera, treballadora del Parlament Europeu, ha explicat, commocionada des de Brusel·les, que sent "com els cotxes de Policia van com bojos, mentre sonen sirenes d'ambulàncies", i ha assegurat que posar una bomba al Parlament és complicat per la forta seguretat que té, però no pas al metro de Maelbeek, que queda al davant: "Em podria haver passat a mi fa 10 minuts", ha relatat Arantxa.
Més actualitat
SANITAT
SOCIETAT
"Els metges de la sanitat concertada catalana treballen 200 hores anuals més que els d'altres comunitats"

Metges de Catalunya reprova que són els únics treballadors de l'Estat que es veuen obligats a fer jornades d'atenció a la ciutadania de 24 hores continuades
14 gener 2026
Redacció, 


