En directe

La Missa de cada dia

RÀDIO ESTEL

L'eurodiputat Ernest Urtasun (Iniciativa-Verds): "Es l'estació de metro que utilitzem habitualment"

13 morts i 35 ferits a l'aeroport internacional de Brusel·les, i 10 morts a l'estació de Metro de Maelbeek. Aquest és el balanç a les 10:39 del…

22 març 2016

Comparteix
13 morts i 35 ferits a l'aeroport internacional de Brusel·les, i 10 morts a l'estació de Metro de Maelbeek. Aquest és el balanç a les 10:39 del matí d'aquest dimarts 22 de març. La Fiscalia belga ha confirmat que es tracta d'un atemptat terrorista.
Cap a les 8 del matí, hi ha hagut dues explosions a l'aeroport internacional de Zaventem, a la capital belga, que han afectat els taulells de facturació de sortida de la companyia nord-americana American Airlines, on hi havia en aquell moment desenes de persones. Pocs minuts després de les 9 del matí, hi ha hagut una o diverses explosions més a l'estació de metro de Maelbeek, al barri de les institucions europees. Hi ha una desena de morts, segons la televisió pública flamenca.
Aquest matí de dimarts a la Fórmula Estel estem recollint testimonis i valoracions. 
Des de l'Aeroport del Prat de Barcelona, l'eurodiputat d'Iniciativa Ernest Urtasun, que no ha pogut agafar el vol per anar a Brussel·les, ha explicat a Ràdio Estel que l'equip que treballa amb ell "ara té molta por. Hi ha poqueta gent al Parlament Europeu. Molta gent s'ha quedat a casa. S'ha decretat la màxima alerta. Hi ha molt nerviosisme. Estem esperant que la cadena d'atemptats s'acabi amb Maelbeek. Avui és un dia sobretot per solidartizar-se".
"L'estació de Metro que utilitzem habitualment. La parada de Maelbeek és la que utilitzen la majoria dels treballadors del Parlament Europeu", ha apuntat Ernest Urtasun. I Arantxa Calvera, treballadora del Parlament Europeu, ha explicat, commocionada des de Brusel·les, que sent "com els cotxes de Policia van com bojos, mentre sonen sirenes d'ambulàncies", i ha assegurat que posar una bomba al Parlament és complicat per la forta seguretat que té, però no pas al metro de Maelbeek, que queda al davant: "Em podria haver passat a mi fa 10 minuts", ha relatat Arantxa.
SEGUEIX EN DIRECTE LA FÓRMULA ESTEL 

Més actualitat

PAPA LLEÓ

POLÍTICA

El papa Lleó XIV llança un missatge directe contra la crispació política

El Pontífex ha advertit que la pluralitat democràtica no pot degenerar en una desqualificació i que les diferències s’han de gestionar amb escolta

8 juny 2026

Redacció

PAPA LLEÓ

Lleó XIV fa una crida a ser humans, buscar la justícia i viure amb honestedat

El Papa ha advertit dels riscos de deixar-se arrossegar per l'ambició de riquesa, i ha animat a no caure en la indiferència

8 juny 2026

Redacció

PAPA LLEÓ

RÀDIO ESTEL

Primeres paraules en català de Lleó XIV: "Us espero, tinc ganes de veure-us"

El Pontífex va pronunciar les paraules a l'avió papal a l'enviada especial de Ràdio Estel i Catalunya Cristiana, Mercè Alonso

6 juny 2026

Redacció