En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

L'eurodiputat Ernest Urtasun (Iniciativa-Verds): "Es l'estació de metro que utilitzem habitualment"

13 morts i 35 ferits a l'aeroport internacional de Brusel·les, i 10 morts a l'estació de Metro de Maelbeek. Aquest és el balanç a les 10:39 del…

22 març 2016

Comparteix
13 morts i 35 ferits a l'aeroport internacional de Brusel·les, i 10 morts a l'estació de Metro de Maelbeek. Aquest és el balanç a les 10:39 del matí d'aquest dimarts 22 de març. La Fiscalia belga ha confirmat que es tracta d'un atemptat terrorista.
Cap a les 8 del matí, hi ha hagut dues explosions a l'aeroport internacional de Zaventem, a la capital belga, que han afectat els taulells de facturació de sortida de la companyia nord-americana American Airlines, on hi havia en aquell moment desenes de persones. Pocs minuts després de les 9 del matí, hi ha hagut una o diverses explosions més a l'estació de metro de Maelbeek, al barri de les institucions europees. Hi ha una desena de morts, segons la televisió pública flamenca.
Aquest matí de dimarts a la Fórmula Estel estem recollint testimonis i valoracions. 
Des de l'Aeroport del Prat de Barcelona, l'eurodiputat d'Iniciativa Ernest Urtasun, que no ha pogut agafar el vol per anar a Brussel·les, ha explicat a Ràdio Estel que l'equip que treballa amb ell "ara té molta por. Hi ha poqueta gent al Parlament Europeu. Molta gent s'ha quedat a casa. S'ha decretat la màxima alerta. Hi ha molt nerviosisme. Estem esperant que la cadena d'atemptats s'acabi amb Maelbeek. Avui és un dia sobretot per solidartizar-se".
"L'estació de Metro que utilitzem habitualment. La parada de Maelbeek és la que utilitzen la majoria dels treballadors del Parlament Europeu", ha apuntat Ernest Urtasun. I Arantxa Calvera, treballadora del Parlament Europeu, ha explicat, commocionada des de Brusel·les, que sent "com els cotxes de Policia van com bojos, mentre sonen sirenes d'ambulàncies", i ha assegurat que posar una bomba al Parlament és complicat per la forta seguretat que té, però no pas al metro de Maelbeek, que queda al davant: "Em podria haver passat a mi fa 10 minuts", ha relatat Arantxa.
SEGUEIX EN DIRECTE LA FÓRMULA ESTEL 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Chantal Aimée: "Si féssim boicot a marques pro-Israel en massa, tindria un pes"

Chantal Aimée

Parlem amb l'actriu Chantal Aimée sobre l'obra 'Retorn a Haifa' de l'escriptor Ghassan Kanafani, actualment representada al Heartbreak Hotel

9 abril 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Tica Font: "La negociació és l'única sortida que té Trump per dir que ha guanyat la guerra"

La presidenta del Centre Delàs d'Estudis per la Pau mostra esperances que aquest dissabte es pugui obrir una via de negociació entre l'Iran i els Estats Units

9 abril 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

La Mari de Chambao: “Ser artista és una feina molt inestable i exigent”

La Mari de Chambao

Parlem amb La Mari de Chambao sobre el seu 25è aniversari i el llançament del disc 'Chambao 25 Aniversari', ple de col·laboracions estel·lars

8 abril 2026

Redacció