En directe

El Matí a Ràdio Estel

RÀDIO ESTEL

L'eurodiputat Ernest Urtasun (Iniciativa-Verds): "Es l'estació de metro que utilitzem habitualment"

13 morts i 35 ferits a l'aeroport internacional de Brusel·les, i 10 morts a l'estació de Metro de Maelbeek. Aquest és el balanç a les 10:39 del…

22 març 2016

Comparteix
13 morts i 35 ferits a l'aeroport internacional de Brusel·les, i 10 morts a l'estació de Metro de Maelbeek. Aquest és el balanç a les 10:39 del matí d'aquest dimarts 22 de març. La Fiscalia belga ha confirmat que es tracta d'un atemptat terrorista.
Cap a les 8 del matí, hi ha hagut dues explosions a l'aeroport internacional de Zaventem, a la capital belga, que han afectat els taulells de facturació de sortida de la companyia nord-americana American Airlines, on hi havia en aquell moment desenes de persones. Pocs minuts després de les 9 del matí, hi ha hagut una o diverses explosions més a l'estació de metro de Maelbeek, al barri de les institucions europees. Hi ha una desena de morts, segons la televisió pública flamenca.
Aquest matí de dimarts a la Fórmula Estel estem recollint testimonis i valoracions. 
Des de l'Aeroport del Prat de Barcelona, l'eurodiputat d'Iniciativa Ernest Urtasun, que no ha pogut agafar el vol per anar a Brussel·les, ha explicat a Ràdio Estel que l'equip que treballa amb ell "ara té molta por. Hi ha poqueta gent al Parlament Europeu. Molta gent s'ha quedat a casa. S'ha decretat la màxima alerta. Hi ha molt nerviosisme. Estem esperant que la cadena d'atemptats s'acabi amb Maelbeek. Avui és un dia sobretot per solidartizar-se".
"L'estació de Metro que utilitzem habitualment. La parada de Maelbeek és la que utilitzen la majoria dels treballadors del Parlament Europeu", ha apuntat Ernest Urtasun. I Arantxa Calvera, treballadora del Parlament Europeu, ha explicat, commocionada des de Brusel·les, que sent "com els cotxes de Policia van com bojos, mentre sonen sirenes d'ambulàncies", i ha assegurat que posar una bomba al Parlament és complicat per la forta seguretat que té, però no pas al metro de Maelbeek, que queda al davant: "Em podria haver passat a mi fa 10 minuts", ha relatat Arantxa.
SEGUEIX EN DIRECTE LA FÓRMULA ESTEL 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Mireia Portas, Lluís Marquès i Annabel Totusaus: "Ens agradaria que el que ha passat amb 'Ànima' es pugui repetir"

TEATRE-BARCELONA-Anima-8-1-1100x733

Parlem amb els actors Mireia Portas, Lluís Marquès i Annabel Totusaus sobre 'Ànima', el musical de creació pròpia que ha estat un èxit

20 maig 2026

Redacció

ENTREVISTES

SOCIETAT

Pedro Cano: "Hem d'ampliar les possibilitats d'atenció i dependència de la gent gran"

El director de la Gent Gran de la Generalitat desgrana les línies mestres del nou equip del Departament de Drets Socials

20 maig 2026

Redacció

POLÍTICA

Acord pels pressupostos: entre la necessitat i els dubtes de la línia orbital ferroviària

Salvador Illa i Oriol Junqueras han segellat l'acord pels pressupostos de la Generalitat, a l'espera de l'aprovació per part dels Comuns

19 maig 2026

Redacció