En directe

Fórmula Estel

Sense categoria

SOCIETAT

L’incendi de Pont de Vilomara arrasa River Park

Són una cinqueantena de cases, les afectades d'aquesta urbanització i prop d’una vintena de famílies han perdut l’habitatge per complet. Unes xifres que podrien augmentar els pròxims dies.

Publicat: 20/07/2022 18:16 Actualitzat: 20/07/2022 18:25 per Redacció

Comparteix
Una de les cases devastades per l'incendi de Pont de Vilomara a la urbanització River Park. / Silvia Muñoz

La urbanització de River Park s’ha endut la pitjor part d’aquest incendi. Les xifres parlen per si soles. De moment, hi ha 50 cases afectades pel pas de l’incendi de Pont de Vilomara. Unes 20 famílies s’han quedat sense casa i quasi 30 estan danyades parcialment.

Més afectacions de les cases a causa de l'incendi de Pont de Vilomara a la urbanització River Park. / Silvia Muñoz

Ara als carrers impera un silenci gèlid que contrasta amb una calor asfixiant que no dona treva. L’incendi ho ha arrasat quasi tot de manera impassible. Arbres, jardins, cotxes, i algunes cases completament calcinades.

Cotxe calcinat en una de les cases afectades per l'incendi de Pont de Vilomara a la urbanització River Park. / Silvia Muñoz

D’altres habitatges han aconseguit salvar-se de les flames, però el gris i negre de les cendres han tenyit els carrers. Un gran cop emocional per veïns com l’Emilia, a qui li costa oblidar el què ha viscut.

"Primer ens van dir que no donava temps de marxar i que ens quedéssim dins. Però després van venir tots espantats dient-nos que havíem de marxar de pressa. Ens van posar en cotxes i vam anar cap a Rocafort."

Hi ha contrasts de sentiments. Molts se senten sense forces de reconstruir la casa o fer-ne una de nova. D’altres, que han tingut potser més sort que se’ls ha cremat només una part, tenen un petit bri d’esperança. Tot i això, la desolació entre els afectats no es pot amagar.

El efectes de l'incendi de Pont de Vilomara a la urbanització River Park. / Silvia Muñoz

A la Maria i en Jaume se’ls ha cremat el jardí per complet i els costa encara recordar el foc. Els danys encara s’estan materialitzant. A River Parc s’està treballant per restablir els subministraments bàsics, com l’aigua i la llum, així com també a la urbanització Les Brucades, també afectada per l’incendi. Ara bé, també caldrà reparar el que suposa perdre la casa i els records. 

Una senyalització indica l'entrada a la urbanització River Park, afectada per l'incendi de Pont de Vilomara. / Silvia Muñoz

Escolta la crònica de Silvia Muñoz per al 'El Matí a Ràdio Estel'.

CRÒNICA: L'incendi de Pont de Vilomara arrasa river Park

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga