En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

VATICÀ

Lleó XIV convida els seminaristes catalans a obrir-se a la presència de Déu

Els seminaristes han pogut compartir una audiència pública amb el Pontífex al Vaticà

Publicat: 02/03/2026 10:19 Actualitzat: 20/07/2026 10:01 per Carme Munté, Guillem Andrés

Comparteix

Els seminaristes catalans han tingut l'oportunitat aquest cap de setmana de compartir una audiència amb el papa Lleó XIV al Vaticà. Mossèn Pere Oliva, rector del Seminari Major Interdiocesà, assegura que aquest esdeveniment és un estímul i dona sentit al treball pastoral. A més, explica que els va encoratjar a fer "una vida sense tancar-se en un mateix, sinó a obrir-se a la presència de Déu que ens crida".

Així, en declaracions a El Matí a Ràdio Estel, també ha manifestat que "les paraules del Sant Pare ens esperonen en el seguiment de Jesús i viure a fons la crida i vocació". Alhora, confia que es puguin tornar a trobar amb Lleó XIV a Barcelona durant la visita del Pontífex a la ciutat al juny.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Mossèn Pere Oliva

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga